login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Java of C++ en welk boek?

Offline roofgah - 20/11/2006 17:58
Avatar van roofgahHTML interesse Goede middag (nog net)

Ik ben van plan om een goede programmeer taal te leren. Ik heb al wat in java gemaakt en ging best goed. Nou wil ik graag weten wat voor taal ik het beste kan leren, Java of C++? En welk boek zou ik het beste kunnen kopen? Graag zou ik wat titels willen weten voor beginners en in zou graag willen beginnen in het Nederlands.

Dus wat zou de afweging zijn tussen Java en C++ en welk boek zou goed erbij passen?

Met vriendelijke groet Rutger

15 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Abbas - 20/11/2006 18:16
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Ik heb het boek "Java in 24 uur" en ik vind het zeker geen slecht boek, maar Java is niet echt mijn ding...
Ik programmeer nu in C#.NET en dit vind ik vetjes!
Daarom zou ik zeggen: kies C++... 
Offline roofgah - 20/11/2006 19:20
Avatar van roofgah HTML interesse ahaa oke ik heb het boek basis cursus van de bibliotheek geleend en ga ik nu aan beginnen 
Als verder iemand nog een goed boek weet dan zou ik dat graag willen horen.
Offline Voldemort - 20/11/2006 20:45 (laatste wijziging 21/11/2006 17:48)
Avatar van Voldemort PHP ver gevorderde C++ is absoluut de beste programmeertaal want:

- Het is snel (en dus geschikt voor grote projecten)
- Linux, KDE en andere grote projecten zijn allemaal in C++ geprogrammeerd.

Java is een traag waarvoor de gebruiker dan nog eens een extra programma moet installeren. Doordat alles altijd via dat programma vertaalt moet worden zal alles dus langer duren dan in C++.

C# (als deel van het .NET framework) leer ik zelf op school en het is gewoon klote want:
=> Het is Windows Only (vanwege .NET)
=> Men moet .NET installeren.

Reden dat de leraar geen C++ doet: Pointers zijn te lastig volgens hem .
Offline roofgah - 20/11/2006 21:47
Avatar van roofgah HTML interesse wat je hier zegt: - Linux, KDE en andere grote projecten zijn allemaal in KDE geprogrammeerd.

De laatste KDE moet denk ik C++ zijn. Want KDE is toch het "bureaublad" van verschillende linuxen toch geen programmeertaal 
Offline timmie_loots - 20/11/2006 21:51
Avatar van timmie_loots PHP gevorderde En ik kan me ook niet voorstellen dat Java 'een traag' is.
Offline Stijn - 20/11/2006 22:06
Avatar van Stijn PHP expert KDE is geen bureaublad , het is net als windows. Het is desktopsoftware (gnome , blackbox , kde ,...)

Ik zou gaan voor de C familie (geen afwijkingen zoals C# of iets dat van een bedrijf komt dat Microsoft heet of varianten erop) want deze is multiplatform ondersteunend. (wel met andere libaries , daarom hou ik ook van de C family)
Offline HellsChicken - 20/11/2006 22:15 (laatste wijziging 20/11/2006 22:17)
Avatar van HellsChicken Nieuw lid Java kan net zo snel zijn als C en C++ .. maar dan moet je het wel rechtstreeks naar computercode compileren.. als je het doet vanaf de Java Virtual Machine is het idd trager, omdat het dan realtime gecompileert moet worden. Zelf ben ik wat bekender in de talen Java en C++

Ik gebruik graag Java omdat ik lui ben en dat werkt op elke OS, maar toch gebruik ik weer C++ of C als ik games ga maken..
Offline nemesiskoen - 21/11/2006 00:13 (laatste wijziging 21/11/2006 00:14)
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Citaat:
C++ is absoluut de beste programmeertaal want:

en jij kan het weten want...
ergh... beats me:s

Per applicatie hangt het ervanaf wat voor programmeertaal je wilt gebruiken. Believe me, je wilt echt geen C++ gaan gebruiken als het gaat om 1 windows-form. En Internet applicaties is opzich ookal onmogelijk (voor zover ik weet).
Offline roofgah - 21/11/2006 07:41
Avatar van roofgah HTML interesse jahjah,, nou blijft het nog een moeilijke keuze. Maar als je eenmaal c++ kent is dan de omschakeling naar Java groot of niet?
Offline Nowan - 21/11/2006 10:27
Avatar van Nowan Nieuw lid Ik denk dat het vooral afhangt van wat je zelf wil bereiken...

Bn je van plan enkel windows applications te maken, kan je evengoed C# leren, wil je een breder platform kan je JAVA of C++ overwegen...

Een groot voordeel aan C++ (denk ik, ken het zelf niet erg),
is dat als je C++ kent, je erg gemakkelijk andere talen leert, omdat c++ zo allesomvattend is...

...maar dat maakt het dan ook weer een stuk moeilijker...
Offline nemesiskoen - 21/11/2006 15:09 (laatste wijziging 21/11/2006 15:10)
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Citaat:
Een groot voordeel aan C++ (denk ik, ken het zelf niet erg),
is dat als je C++ kent, je erg gemakkelijk andere talen leert, omdat c++ zo allesomvattend is...

Onzin

Het lijkt me overigens eenvoudiger om van JAVA over te schakelen naar C++ dan omgekeerd. Omdat het object model van C++ op het begin heel verwarrend overkomt, waarbij dat van JAVA (imo) een pak duidelijker. Eens je dan OO door hebt kan je eenvoudig overschakelen naar de C++ syntax.
Offline roofgah - 21/11/2006 17:13
Avatar van roofgah HTML interesse hahah het wordt me maar moeilijk gemaakt zeg, ik kan wel concluderen dat het toch om het gevoel gaat en of je er iets mee met zo'n taal. Ik heb toch gekozen om C++ te gaan doen, mocht het toch te moeilijk zijn ga ik verder opzoek naar een andere taal. Bedankt voor jullie reacties! 
Offline Stijn - 21/11/2006 17:24
Avatar van Stijn PHP expert Het moeilijkste van C (en misschien ook van java , ken er niet veel van) is dat je variablen op vele manieren kan gebruiken, ook is een goede kennis van computers nodig (processors, ram , ....)

je kiest maar 
Offline Slipie - 21/11/2006 18:33
Avatar van Slipie PHP beginner Nou Java en C++ verschillen nogal wat.

Voordeel van java is dat het in een jvm (java virtual machine) draait.
Daardoor kan je applicaties maken die platform on afhankelijk zijn.
Nadeel is dat je dus wel vast in die jvm zit.

C++ is niet platform on afhankelijk maar is wel een stuk uitgebreider dan Java.
Met C++ zou je een eigen OS kunnen schrijven of programma's die Je zonder extra's kan installeren voor het specifieke OS waarvoor je die hebt geschreven.
C++ vereist dus eigenlijk geen extra software op een machine als je daar voor wilt schrijven.
Java vereist altijd een jvm.
Offline Godlord - 21/11/2006 18:34
Avatar van Godlord PHP gevorderde Ik zou eigenlijk aan te raden om niet alleen Java te leren voordat je aan C++ begint maar eigenlijk ook nog C. php(waarom hoor ik dit vaak als makkelijke overgang naar C++) is eigenlijk onzin dat je daarmee makkelijk kan overgaan naar C++... maarja je moet het zelf weten ik blijf dus nog ff op VB6.0
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.172s