login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

flash button (Opgelost)

Offline julianb - 21/10/2013 10:09
Avatar van julianbLid Beste,

Voor een schoolproject moet ik een website maken met daar in een flash menu. Alleen ik wil wanneer er op een button geklikt is dat je ziet dat er is op geklikt. Dus dat je ziet dat je nu op die pagina zit d.m.v. een andere achtergrondkleur van de button. weet iemand hiervoor een script in AS3?

bij voorbaat dank,

Julianb

1 antwoord

Gesponsorde links
Offline lolll - 21/10/2013 18:37
Avatar van lolll Lid Is de website geheel in flash gebouwd of is enkel het menu in flash?
Als het de hele website is kan je iedere frame (wat dan een pagina is vermoed ik) een naam geven en dan telkens controleren op die naam (zie tutorial hier: http://qczma.co...-using-as3) en afhankelijk daarvan de achtergrondkleur van die button opmaken.
Anders kan je in elke html pagina telkens het menu includen met specifieke flashvars (de naam van de huidige pagina). Binnen je as code controleer je dan welke variabele is meegegeven en afhankelijk daarvan maak je de achtergrondkleur van de overeenkomstige button op.

Het is lang geleden dat ik nog met as gewerkt heb, dus ik kan geen codevoorbeeld geven. Maar ik denk dat dit zowat het globale idee zal zijn. En daarnaast is google je beste vriend om de manieren die ik heb opgegeven verder uit te werken en om te zetten in code ;)
Bedankt door: julianb
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.153s