login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[CS5] Webfoto laden (Opgelost)

Offline JeroenI - 07/10/2012 19:56
Avatar van JeroenIPHP interesse Goedenavond,

Ik heb even zitten googlen, maar ik kom er gewoon niet uit, terwijl het allemaal te simpel klinkt om er geen mogelijkheid voor te vinden.

Wat ik wil is het volgende: Ik heb een lege scene, en in deze scene wil ik gewoon via een url de betreffende foto laden, niet meer, niet minder. Dit kan toch niet zo moeilijk zijn? Toch vind ik er geen relevante informatie over... Misschien zou auto-refresh voor de afbeelding ook wat zijn, maar eerst stap 1, de webafbeelding daadwerkelijk in de sheet krijgen.

Iemand die me hierbij kan helpen aub?

Bedankt 

15 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 07/10/2012 21:15 (laatste wijziging 07/10/2012 21:19)
Avatar van vinTage Nieuw lid Als je de foto van een ander domein wilt inladen ben je de pisang. Flash security's sandbox...
Je kan dan evt dmv php de image ophalen (file_get_contents) om de image 'local' te maken.

Het flash gedeelte....daarvoor heb je imo niet echt hard gezocht 

  1. var lader:Loader = new Loader();
  2. addChild (lader);
  3. lader.load (new URLRequest("http://www.vintagesworld.be/afbeeldingen/logo.png"));


De code hierboven zal wel werken als je de movie published (test), maar zodra je de swf 'online' bekijkt, zal er niets getoond worden (flash security sandbox)

edit:
Ik had nog niet vermeld hoe je iets met de url kan doen...
http://www.vintagesworld.be/tutorials/overig/119/

  1. var deFoto:String;
  2. root.loaderInfo.parameters.deFoto== undefined ? deFoto= "notFound.png" : deFoto= root.loaderInfo.parameters.deFoto;
  3. var lader:Loader = new Loader();
  4. addChild (lader);
  5. lader.load (new URLRequest(deFoto));
Bedankt door: JeroenI
Offline JeroenI - 07/10/2012 21:41 (laatste wijziging 07/10/2012 21:43)
Avatar van JeroenI PHP interesse Het is niet van een ander domein hoor... Ik publiceer via mn eigen domein server-matige dingen in afbeeldingen, deze wil ik graag omtoveren naar Flash op een lokale flashplayer. Ik ga bovenstaande eens proberen. Bedankt!

Kan ik, met bovenstaande motivatie, dat "Flash security's sandbox" niet anders aanpakken? Want ik wil het wel functioneel krijgen natuurlijk 
Offline vinTage - 07/10/2012 21:44
Avatar van vinTage Nieuw lid Als je vanop je eigen domein images inlaad, is er geen enkel probleem en werkt alles zonder php of andere manier om iets te 'snaaien'.
Bedankt door: JeroenI
Offline JeroenI - 07/10/2012 22:07
Avatar van JeroenI PHP interesse Even ter mijn informatie verder, ik heb helaas niet heel veel expertise in flash maar lader is de naam van het object te benoemen de foto?
Offline vinTage - 07/10/2012 22:09 (laatste wijziging 07/10/2012 22:10)
Avatar van vinTage Nieuw lid lader is gewoon de naam die je aan de loader geeft, deze kan je dan weer gebruiken om eventlisteners aan dat object te knopen.


edit:

een complete handler voorbeeldje
http://www.vintagesworld.be/scriptbase/images/52/
Bedankt door: JeroenI
Offline JeroenI - 07/10/2012 22:13
Avatar van JeroenI PHP interesse Ah dat is allemaal duidelijk en functioneel, echter... hoe bepaal ik de lokatie van de afbeelding en de afmeting hiervan? Als ik dat weet ben ik uit de brand geholpen 
Offline UpLink - 07/10/2012 22:14
Avatar van UpLink ... Ik ken zelf niet zoveel van flash dus heb ik wat opzoekwerk gedaan...

Voor zover ik versta uit je uitleg wil je het volgende:

Een afbeelding inladen, en van zodra ingeladen moet die de afbeelding refreshen...
Als dat het geval is, heb ik het volgende gevonden:

  1. function loadImage(){
  2. myMovieClip.loadMovie("path/to/image/image.jpg?ID="+getTimer());
  3. onEnterFrame = function(){
  4. if(Math.ceil(myMovieClip.getBytesLoaded()) == myMovieClip.getBytesTotal()){
  5. delete onEnterFrame
  6. loadImage();
  7. }
  8. }
  9. }


vinTage is hier de flash-guru... hij kan dus perfect zeggen of dit iets is wat jij nodig hebt =)
Bedankt door: JeroenI
Offline vinTage - 07/10/2012 22:17 (laatste wijziging 07/10/2012 22:19)
Avatar van vinTage Nieuw lid
JeroenI schreef:
Ah dat is allemaal duidelijk en functioneel, echter... hoe bepaal ik de lokatie van de afbeelding en de afmeting hiervan? Als ik dat weet ben ik uit de brand geholpen 


de locatie...uit de url, dus bijv dinges.swf?deFoto=map/apen/chimp.jpg
Wil je ook afmetingen meegeven in de url, dan doe je zo iets:
dinges.swf?deFoto=map/apen/chimp.jpg&breed=100&hoog=50
De afmetingen...een swf publish je altijd op een bepaalde afmeting, met die smooth functie KUN je bijvoorbeeld de ingeladen image wat smoother maken en valt het minder op als je iets gaat laten resizen.

UpLink, dat is as2 
Bedankt door: JeroenI
Offline JeroenI - 07/10/2012 22:18 (laatste wijziging 07/10/2012 22:21)
Avatar van JeroenI PHP interesse UpLink, ik waardeer enorm je antwoord, echter is dat van vinTage tot op zekere hoogte functioneel, nu nog de lokatiebepaling en formaat en ik spring een gat in mn plafont 


@vinTage: Ik heb de code gewoon in mijn actions tab gezet en bij CTRL+ENTER wordt het gewoon geladen, maar ik vrees dat ik het dan verkeerd doe 

[edit]
Ik heb bovenaan de SWF (flash file, hoop dat we het over hetzelfde hebben) een text field... Onder het textfield gedeelte moet dan de afbeelding komen maar met deze loader vult hij alles op 
Offline vinTage - 07/10/2012 22:23 (laatste wijziging 07/10/2012 22:25)
Avatar van vinTage Nieuw lid ja, dat is je movie publishen.
Eens je dat doet, houd je een swf over, deze plaats je in je htmlcode...en daarbij wat variablen in de url.
Een beetje dynamischer als je bv php erbij gebruikt.


fonetisch...
<object meuk>
mijn.swf?deFoto=<?=$_GET['imgurl']?>
</object>

Wat je bedoeld met afmetingen is me nog niet helemaal duidelijk.


edit @ edit..
Dat heeft met de index te maken van je objecten.
Als je de lader als laatste aanmaakt (addChild) dan komt die als hoogste te liggen.
Als je niet wilt dat de afbeeldingen swf vullend zijn, dan kun je met die smoothing perfect de zaak scalen.

Offline JeroenI - 07/10/2012 22:26
Avatar van JeroenI PHP interesse Nouja... de swf is bijvoorbeeld 10 x 10 pixels (noem maar ff wat)

en de afbeelding is 20x20 pix... dan word de afbeelding buiten beeld gegooit. Tevens wil ik de afbeelding onder de titeltekst krijgen en daar gooit hij hem klakkeloos overheen... zonder rekening met mijn wil te houden 
Offline UpLink - 07/10/2012 22:29
Avatar van UpLink ...
vinTage schreef:
UpLink, dat is as2 


hey bro... dat is waarom ik zei dat jij hier de guru bent  
Just did some searching on Google =p

Link google: 2de hit ... =)
Offline JeroenI - 07/10/2012 22:30
Avatar van JeroenI PHP interesse Volgens mij weet ik al wat ik fout doe een momentje 
Offline vinTage - 07/10/2012 22:31
Avatar van vinTage Nieuw lid
  1. var lader:Loader = new Loader();
  2. addChild (lader);
  3. lader.contentLoaderInfo.addEventListener (Event.COMPLETE, smooth);
  4.  
  5. function smooth (e:Event)
  6. {
  7. var smoother = Bitmap(e.target.content);
  8. smoother.smoothing = true;
  9. lader.width = 10 //scale
  10. lader.height = 10 //scale
  11. //lader.x = //whatever je wilt (default is top links
  12. //lader.y = //hoger dan de x-pos van textfield
  13. }
  14.  
  15. lader.load (new URLRequest("plaatje.png"));
Bedankt door: JeroenI
Offline JeroenI - 07/10/2012 22:39
Avatar van JeroenI PHP interesse Top vinTage, dit werkt precies zoals het moet!! Reuze bedankt!
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.206s