login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

button actionscript

Offline ninabieke - 31/08/2012 20:58
Avatar van ninabiekeNieuw lid Ik heb een actionscript code geplaatst op mijn buttons
de eerste keer werkt hij correct, maar de tweede keer doen de buttons niets meer en gaat hij niet naar de juist scene,
kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe ?
dit is de code
on (rollOver)
{
if (_root.link != 2)
{
gotoAndPlay(2);
} // end if
}
on (releaseOutside, rollOut)
{
if (_root.link != 2)
{
gotoAndPlay(14);
} // end if
}
on (release)
{
if (_root.link != 2)
{
_parent.nextFrame();
_parent["item" + _root.link].gotoAndPlay("p2");
_root.link = 2;
_root.scroller.scroller.gotoAndStop(3);
_root.gotoAndPlay("pl");
} // end if
}

en hier is het testgedeelte van de site,
http://www.staltorenhof.com/start.html
de knop moet dus telkens naar een scene gaan per deel
groeten
nina

10 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 01/09/2012 00:02
Avatar van vinTage Nieuw lid ehm, wat werkt er niet? Hier lijkt alles goed te gaan iig.

Verder wil ik je er alleen op attenderen dat je geen flash(only) site moet maken...dit is bizar slecht voor de apparaten die geen flash(meer) ondersteunen en meer belangrijk...je SEO..

Als je je broncode bekijkt, dan zie je ergens een 'melding' voor oudere flash players, zet daar op z'n minst de content van je website in, desnoods alleen de tekst versie...
Offline ninabieke - 01/09/2012 01:04
Avatar van ninabieke Nieuw lid de links werken bij mij 1 keer en als je ze een tweede keer wil gebruiken niet meer ...
ik heb er voor gekozen om de site alleen in flash te zetten omdat ze deze vlug moesten hebben,
en ik was er zo lang uit dat het me niet meteen lukte
maar ik ga me er wel mee bezig houden om hem in de html versie te maken.
Ik ga ook hier de topics eens lezen want deze lijken me zeer leerzaam,
alvast bedankt om dit eens te bekijken
groeten
nina
Offline vinTage - 01/09/2012 09:09
Avatar van vinTage Nieuw lid Ik heb nog eens gekeken en ben wat op de knoppen blijven klikken, dan kwam ik erachter wat je bedoelde met 'niet werken'.

Er gaat sowieso nog meer fout, als je blijft klikken op dezelfde button, dan gaat het content telkens door naar de volgende scene/frame, ipv degene waar hij heen moet gaan(moet blijven staan), wanneer je dan uiteindelijk rond bent met de scene's, dan werkt je navigatie niet meer.

Waar dat aan ligt kan ik niet precies zeggen, maar ik DENK dat je exact dezelfde code aan alle buttons hebt gegeven, ipv aan elke button een andere scene toe te wijzen?
Offline ninabieke - 01/09/2012 11:10
Avatar van ninabieke Nieuw lid de code is idd hetzelfde, maar ik vind niet hoe ik hem naar de andere scene kan laten gaan
in mijn eerste knop staat wel een andere :
on (rollOver)
{
if (_root.link != 2)
{
gotoAndPlay(2);
} // end if
}
on (releaseOutside, rollOut)
{
if (_root.link != 2)
{
gotoAndPlay(14);
} // end if
}
on (release)
{
getURL("http://www.staltorenhof.com/","_blank");
}
en als ik deze gebruik blijft mijn filmpje van de knop perfect werken,
maar het minste ik iets aan de andere verander werkt dat ook niet meer
groeten
nina
Offline vinTage - 01/09/2012 12:21
Avatar van vinTage Nieuw lid mjah, zonder de fla kunnen we niet veel, omdat we niet de instancenamen weten etc...
Offline ninabieke - 01/09/2012 15:13
Avatar van ninabieke Nieuw lid die kan ik hier niet posten he want die is te groot,
zou het kunnen zijn dat de duur om mijn knoppen te laden langer is dan de duur van de film
het is zo lang geleden dat ik nog met flash werkte,
met welk actie in mijn script laad ik nu de volgende scene ?
on (release)
{
if (_root.link != 2)
{
_parent.nextFrame();
_parent["item" + _root.link].gotoAndPlay("p2");
_root.link = 2;
_root.scroller.scroller.gotoAndStop(3);
_root.gotoAndPlay("pl");

p1 en 2 zijn frame labels, maar hoe gaat hij dan naar de volgende scene,
sorry als dit een beetje blond klinkt  
groeten
nina
Offline vinTage - 01/09/2012 16:04
Avatar van vinTage Nieuw lid Ten eerste vind ik scenes al te oud om te gebruiken, eens de swf gepublished is, is het uiteindelijk een lange timeline.
Daarnaast is as1 en 2 ook alweer zeer verouderd.

Verder is me onduidelijk waarom je met framelabels werkt op de (main) timeline, maar toch met scene's aan de gang gaat..Is het niet zo dat je een andere frame ook 'scene' noemt, want dat zou eea verklaren iig..

Naar een andere scene springen doe je dmv :
  1. gotoAndPlay("andereScene", 1);//andereScene is de naam en de volgende parameter is optioneel en refereert aan de frame waarmee die 'scene' moet beginnen


de fla kun je op 1001 plaatsen hosten...bijvoorbeeld op de host waar je voorbeeld nu draait..

[doorduwmodus]
Maak nou gewoon een html versie, dat is veel gemakkelijker en beter voor de zoekmachines/gebruikers
[/doorduwmodus] 
Offline ninabieke - 01/09/2012 16:54
Avatar van ninabieke Nieuw lid Ik ben geheel mee met de voorkeur van html, maar het probleem is dat dat zo lang geleden is en dan ik alleen op deze manier het knoppeneffect er in kreeg ( al dan niet werkend) en alles op de plaats die ik wou op korte tijd,
morgen moet hij on line zijn voor een open deur
ik heb de fla gepost
groetjes
nina
Offline vinTage - 01/09/2012 18:14 (laatste wijziging 01/09/2012 18:16)
Avatar van vinTage Nieuw lid Altijd leuk als je er de link bij vermeld 

Hier een aangepaste versie..
Bedankt door: Kevin
Offline ninabieke - 01/09/2012 18:28
Avatar van ninabieke Nieuw lid wauw met bewondering, hoe heb je dit gedaan ?
ik moet me er dringend terug gaan in verdiepen want dit was een geklungel.
ik ga in ieder geval ook mijn best doen om je tip te volgen en dit ook in html aan te bieden.
honderduizend maal dank
groeten
nina 
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.192s