login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Google uitlezen

Offline blub - 10/08/2011 11:48
Avatar van blubNieuw lid Ik probeer de broncode uit te lezen van een google pagina in flash. Als ik de flash lokaal draai gaat dat goed alleen als ik hem ga uploaden doet hij het niet meer. Ik denk dat het een probleem is met de crossdomain.xml van google. Daar staat namelijk dit in:

  1. <site-control permitted-cross-domain-policies="by-content-type"/>


Is het dan gewoon niet mogelijk? of heeft iemand een oplossing?

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 10/08/2011 12:28
Avatar van vinTage Nieuw lid Je kan die content met php locaal opvragen dmv PHP.net: file_get_contents
en dan kan je met flash zonder gezeik je local file uitlezen.
Offline blub - 10/08/2011 12:40
Avatar van blub Nieuw lid Dat klopt idd. alleen wil ik dat google niet het server ip ziet maar het client ip.
Offline vinTage - 10/08/2011 12:45
Avatar van vinTage Nieuw lid Mjah, zolang google geen wildcard heeft staan voor 'allowed domains' krijg je het niet voor elkaar met alleen flash, dat is nu eenmaal gewoon beveiligd.
Offline Martijn2008 - 10/08/2011 22:48 (laatste wijziging 10/08/2011 23:16)
Avatar van Martijn2008 PHP beginner Mogelijk kan je gebruik maken van 1 van de vele API's die Google aanbied. Wat wil je precies doen?
Offline vinTage - 11/08/2011 01:02 (laatste wijziging 11/08/2011 01:02)
Avatar van vinTage Nieuw lid Een api garandeert nog geen cross domain-policy voor flash 
Offline ThAlmighty - 11/08/2011 02:53
Avatar van ThAlmighty HTML beginner Weet niet of het werkt maar kan je de crossdomain policy niet handmatig zetten in flash? Zou je hem dan niet naar een ónbestaande url sturen?

Als dat niet kan, is er bijna geen andere mogelijkheid dan een soort "proxy". Je zou bijvoorbeeld een Ajax request kunnen doen en die doorlussen naar je Flash. Ik sluit me overigens wel bij Martijn aan: volgens mij bied Google een ongelofelijke hoeveelheid api's, kijk daar eerst eens goed naar. Je bent absoluut niet de eerste die Google info wil laden in Flash, en ook zeker niet de laatste. Ga dus niet het wiel opnieuw uitvinden!
Offline Martijn2008 - 11/08/2011 13:45 (laatste wijziging 11/08/2011 13:47)
Avatar van Martijn2008 PHP beginner
ThAlmighty schreef:
Weet niet of het werkt maar kan je de crossdomain policy niet handmatig zetten in flash? Zou je hem dan niet naar een ónbestaande url sturen?

Als dat niet kan, is er bijna geen andere mogelijkheid dan een soort "proxy". Je zou bijvoorbeeld een Ajax request kunnen doen en die doorlussen naar je Flash. Ik sluit me overigens wel bij Martijn aan: volgens mij bied Google een ongelofelijke hoeveelheid api's, kijk daar eerst eens goed naar. Je bent absoluut niet de eerste die Google info wil laden in Flash, en ook zeker niet de laatste. Ga dus niet het wiel opnieuw uitvinden!


Volgens mij kijkt het client flash programma automatisch naar de crossdomain policy en kun je dat niet aanpassen. Zoals je ook al zegt, het best kun je gewoon een server-side script als webservice(soort van proxy tussen de flash en Google) op de server plaatsen en daarnaar calls doen. Een andere mogelijkheid is om te kijken of Google ook een flash library aanbiedt, maar denk van niet.
Offline ThAlmighty - 11/08/2011 13:47
Avatar van ThAlmighty HTML beginner Ja maar hij had erover dat hij het wel via de client side ip wil doen. Als dat echt een vereist is, kom je - als er geen flash api is - uit bij een Javascript Api oplossing. Word het alleen wel een beetje krakkemikkig van. Misschien kan de TS even toelichten wat precies het plan is?
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.161s