login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

"rondwandelen"-effect (Opgelost)

Offline anton - 22/06/2011 20:26
Avatar van antonLid Hey allemaal!

Lang geleden ben ik op een site geweest waar je met pijltjestoetsen kon rondlopen ergens... Ik heb een boel fotos van een winkel, en ik zou op de website van die winkel iets gelijkaardig willen maken. een effect creeeren dat je je echt in de winkel bevind... Is dit mogelijk? Of een hels werk? Ik hoef geen code's of zo, gewoon een paar meningen en een bondige uitleg van hoe ik het zou moeten aanpakken.

Dank bij voorbaat.
MVG
Anton Vandeghinste

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Kevin - 22/06/2011 23:56
Avatar van Kevin Crew Ajax/REST Nou, als je dit met foto's doet is dit frame per frame animatie en dat neemt toch wel heel wat tijd in beslag. Vooral als elke druk op een pijltje een beweging maakt.

Wat vaker gedaan wordt zijn korte stukjes film integreren van bv bij een klik op de deur:

- deur gaat open
- je stapt automatisch verder
- je komt bij de volgende deuren en maakt je keuze


Nuja, eigenlijk kruipt er wel overal serieus wat tijd in.
Bedankt door: anton
Offline anton - 23/06/2011 00:35 (laatste wijziging 23/06/2011 00:43)
Avatar van anton Lid Ja zoiets kan ook, het hoeft niet super uitgebreid maar bijvoorbeeld automatisch verderstappen, of een bocht maken, zet ik dan al die fotos van het pad achter elkaar?
Offline vinTage - 23/06/2011 09:17
Avatar van vinTage Nieuw lid Maak een 360 graden foto van de winkel (met stitching oid) en laad de foto in deze fla.
vb
als je die 360foto opslaat als movieclip, kun je er allerlei hotspots inmaken waar je weer naar toe kan klikken.
Bedankt door: anton
Offline finduilas - 23/06/2011 15:38 (laatste wijziging 23/06/2011 15:41)
Avatar van finduilas PHP gevorderde Je kan, als je goed bent, in AS3 het ook doen.. dat je de kamer nabouwt in 2D (=platte beelden die je positioneert alsof het een 3D kamer wordt.) en daarin beweeg je dan adhv een zoom. Dit geeft veel meer interactiviteit/diepte dan zoiets als hierboven.

Ik heb het ook ooit eens moeten doen voor een schoolopdracht enkele jaren geleden. Niet letten op het design maar gewoon op het zoomen als je ergens op klikt. Op het kamergevoel,...
http://tinyurl.com/5smbo6y

Ik weet niet meer juist hoe ik het deed maar het was voornamelijk de x/y/z rotation en positionering/diepte van je verschillende movieclips (heb geprobeerd het op te zoeken maar heb het project niet meer staan. Helaas!

EDIT: http://www.timburton.com/ kan die website zijn 
Bedankt door: anton
Offline anton - 23/06/2011 19:59 (laatste wijziging 23/06/2011 20:01)
Avatar van anton Lid vinTage, 'k heb het nog niet geprobeerd, maar het is wel zo iets waar ik aan dacht. Nu de bedoeling is dat ik als gebruiker ook naar de achterruimte kan gaan, en die is afgesloten met een muur met drie openingen, als ik dan bv op de pijl klik die naar de achterkant gaat, moet ik dan een nieuwe 360foto maken van het beeld dat ik dan zie? en zo voor elke hotspot?

Finduilas. Dit had ik al even getest in Wings 3D, niet voor de site maar om een beeld te krijgen, en voor je voorbeeld inderdaad, werkt die zoom goed, maar als je zoals ik zei, naar een achterruimte moet, en ik zoom in op één van die deuren, dan zal ik hoogstwaarschijnlijk een onscherp beeld krijgen van die ruimte. Plus ook , ik zag dat je een geanimeerde ruimte hebt, het lijkt me een hels werk om die drukke winkel zo te simuleren...

Ik probeer vanavond Vintage zijn oplossing en kijk wat dat geeft, verdere reply's zijn nog steeds welkom, ik druk ook nog niet op "opgelost" want ik ga eerst testen wat het geeft.

Alleszins al bedankt, allebei!

EDIT: en het idee van timburton kan ik uiteindelijk ook nog maken, daar heb ik zelfs kennis genoeg voor maar liever mijn oorspronkelijke idee... Als dit natuurlijk echt niet zo evident is, dan vind ik wel iets anders 
Offline Maarten - 23/06/2011 22:33
Avatar van Maarten Erelid Photosynth?
Bedankt door: anton
Offline anton - 25/06/2011 20:22
Avatar van anton Lid Photosynth is alleszinds al een huge stap! (stitching oid snapte ik niet ) het enige nadeel is wel, ik heb nu 3 verschillende "synth's" moeten maken, want je kijkt eigenlijk vanuit de ogen van de cameraman. Dus als je op verschillende plekken "in" de foto wilt kijken, heb je een nieuwe foto nodig. Bedankt allemaal!

@vinTage bedankt voor die FLA, mag ik er stukjes code uithalen om mijn code op te baseren?

MVG
Anton
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.276s