login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Webpagina in flash en deze besturen met externe data

Offline nolversteeg - 20/06/2011 22:11
Avatar van nolversteegNieuw lid Geacht Forum,
Onlangs een antwoord gehad voor het besturen van flash met externe data, en dit werkt naar volle tevredenheid. Nu zit ik met de vraag, Ik heb meerdere flash plaatjes te besturen, zie mijn website ,de windrichting werkt, de rest van de plaatjes kan ik na veel moeite ook maken, deze moeten ook bestuurd worden met externe data. Moet ik nu voor ieder plaatje een aparte flash maken en besturen met AS , of kan ik dit in een(1) script voor elkaar krijgen , Vintage stelde de vraag of ik de site in flash wilde maken. hier kon ik geen andwoord op geven, maar ik denk dat hier het antwoord op komt , graag een schop in de richting.

b.v.d Nol Versteeg.

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Pieter - 21/06/2011 07:49
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Is er een reden dat je met flash werkt voor die plaatjes? Kan je eens tonen wat je al hebt en welke richting je uit wilt?
Offline nolversteeg - 21/06/2011 11:27
Avatar van nolversteeg Nieuw lid Hallo Pieter,

De reden is dat momenteel de plaatjes op de site gegenereerd worden door een console en gepresenteerd als gif plaatjes, de site is www.meteoeersel.nl in HTML en PHP.Ik wil het gedeelte van de plaatjes vervangen door flash volgens mij de mooiste oplossing. De windroos op de site is al in flash gemaakt en krijgt iedere minuut nieuwe data aangeleverd vanuit een datalogger die data is ook in een sql database voorhanden om de andere plaatjes te besturen. Als een betere oplossing weet hoor ik het graag. De plaatjes waren ook met Engelse text die middels een watermerk overlay veranderd zijn (php).
Ik hoop dat dit voldoende is.

Vriendelijke Groet,
Nol Versteeg
Offline Kevin - 21/06/2011 21:38
Avatar van Kevin Crew Ajax/REST Ik weet niet of het jouw doelpubliek is, maar bij het zoveel gebruik van flash, denk je dan ook aan de mobiele gebruiker die graag meteo voorspellingen wil zien?
Offline nolversteeg - 21/06/2011 22:42 (laatste wijziging 21/06/2011 22:50)
Avatar van nolversteeg Nieuw lid Hallo Kevin,

Ik ben 65 jaar en voor "mijzelf" bezig een weerwebsite op te bouwen, om een beetje in de materie van websites flash, php en de Amerikaanse apperatuur en software (alleen voor verkoop maar niet om te gebruiken)te verdiepen. Als ik eerst iets in elkaar gezet heb om een fatsoenlijke website te maken kan ik daarna de mobile mensen ook nog van dienst zijn . dus weer die schop, ik wil van de voorgekouwde amerikaanse gif plaatjes af en hier europeese plaatjes van maken. op de website staan nu de voorbeelden voor de windrichting, de eerste is in flash, daarna het orginele gif plaatje en daarnaast het gif plaatje waar de header en de footer veranderd is met een watermerk , hier staat in de roos nog steeds East en South, ipv Oost en Zuid .

Groeten Nol Versteeg
Offline vinTage - 21/06/2011 22:58
Avatar van vinTage Nieuw lid Hoewel ik een fervente flash aanhanger was voor dit soort dingetjes...ben ik dat nu niet meer.
Flash is wel 'makkelijk' maar met de opkomst van css3 en mooie javascript libs is het ook 'makkelijk' om het in 'gewone' webtaal (html/css/js) te maken.

Ik heb idd gevraagd of je een volledige flash site wilde maken, als het antwoord daarop 'ja' is, dan hoef je inderdaad maar EEN swf te maken, alles 'daarin' gaat via actionscript.
Maar als ik je nu mijn persoonlijke mening mag geven, dan opteer ik toch voor 'plain' html(etc)

Flash was leuk/handig, maar bv jQuery kan een heleboel dingen ook, ik zou je dus eerder willen attenderen op jQuery, dit scheelt je het leren van flash/actionscript en je kan later makkelijker aanpassen (je hoeft sowieso niet meer flash op te starten)...
Offline nolversteeg - 21/06/2011 23:20
Avatar van nolversteeg Nieuw lid Hallo Ralph,

Ik ga me eens verdiepen in jQuery en zien of ik hier mee uit de voeten kan. Ik wil de site met de plaatjes houden zoals ze zijn maar wel zelf de controle er over houden en uiteraard in de Europese taal de update van de database gaat heel snel vanuit de datalogger zodat je haast live plaatjes kan maken.

wordt vervolgt,
groeten Nol
Offline BrantCaseyxy - 29/05/2012 04:10 (laatste wijziging 29/05/2012 08:17)
Avatar van BrantCaseyxy 0 nl in HTML en PHP.Ik wil het gedeelte van de plaatjes vervangen door flash volgens mij de mooiste oplossing.
Offline Pieter - 29/05/2012 10:23 (laatste wijziging 29/05/2012 10:25)
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
@BrantCaseyxy, je reageert op een topic van bijna een jaar oud... Dit heeft geen zin meer. Je zin houdt ook geen enkele steek.


Update: BrantCaseyxy is een spam linkbuilder. Google maar eens.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.183s