login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

frames van een flash besturen vanuit php (Opgelost)

Offline nolversteeg - 29/05/2011 21:13 (laatste wijziging 29/05/2011 21:16)
Avatar van nolversteegNieuw lid Geacht forum,
ik heb een windroos gemaakt in flash ,het geheel bestaat uit 16 frames, nu wil ik de afzonderlijke frames aansturen met de variabele getallen 1 t/m 16 vanuit een php bestand om de wijzer op de juiste plaats te krijgen. update van het getal is 1 maal per minuut.

indien ik niet duidelijk ben met mijn vraag kan ik dat toelichten

bij voorbaat dank,
Nol Versteeg

14 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 29/05/2011 21:17
Avatar van vinTage Nieuw lid die 'update van het getal" kan niet met php zonder te refreshen, wel met javascript...
geef verder gewoon dat nummer aan met flashvars of iets in de url van de swf.

file.swf?nummer=12

Offline nolversteeg - 29/05/2011 21:28 (laatste wijziging 29/05/2011 21:30)
Avatar van nolversteeg Nieuw lid Hartelijk dank voor uw snelle antwoord,

Het getal wordt al gerefreshed ,het flash bestand wordt in een HTML pagina geplaatst die ook gerefreshed wordt , maar als ik dit in javascript moet gaan doen zal ik ook hier in moeten duiken .
Ik weet niet of ik mijn webpagina mag laten zien maar het is de windroos die er nu op staat alleen is het een .jpg bestand . als ik deze wijzig door het flash bestand draait hij als een gek rond omdat er geen stop in staat.

groeten Nol

Offline vinTage - 29/05/2011 21:38 (laatste wijziging 29/05/2011 21:39)
Avatar van vinTage Nieuw lid heb je as2 of as3 gebruikt ?

ps, ik heb ooit ook zoiets gemaakt, mss kan je er iets mee
Offline nolversteeg - 29/05/2011 21:44
Avatar van nolversteeg Nieuw lid Hier wordt AS3 gebruikt.
En alle voorbeelden zijn welkom, ik ben een techneut in hart en nieren maar scripten is iets wat niet in mijn genen zit, maar door proberen een heel eind kan komen. Dus simpel is het niet als ik het goed begrijp.
groeten Nol
Offline vinTage - 29/05/2011 21:57 (laatste wijziging 29/05/2011 21:59)
Avatar van vinTage Nieuw lid simpel gezegd zou je met as3 ongeveer zoiets moeten doen:

op frame 1
  1. stop();
  2.  
  3. var nummer:Number;
  4. root.loaderInfo.parameters.nummer== undefined ? nummer= 1 : nummer= root.loaderInfo.parameters.nummer;
  5. gotoAndStop(nummer);


en verder op alle andere frames plaats je ook een stop();

in je htmlcode staat ergens de url van je swf, daarachter zet je het nummer erbij.

file.swf?nummer=2

normaal gezien (zonder gebruik van swfobject oid) staat er 2 keer die file.swf in, bij beide moet je dat nummer erachter zetten.
Bedankt door: nolversteeg
Offline nolversteeg - 29/05/2011 22:04
Avatar van nolversteeg Nieuw lid Ik ga hier mee aan de slag. het topic kan gesloten worden en ik meld me weer als het gelukt is
dank Nol Versteeg.
Offline vinTage - 29/05/2011 22:08 (laatste wijziging 29/05/2011 22:09)
Avatar van vinTage Nieuw lid Niet sluiten voor het werkt!

Als het werkt kun je het zelf sluiten door op "oplossing" te klikken bij de juiste post!
Dit kan jijzelf niet ongedaan maken, dus denk 2 keer na voor je op oplossing klikt 
Offline nolversteeg - 29/05/2011 22:21
Avatar van nolversteeg Nieuw lid Wordt geregeld ben al druk aan het puzzelen, gewoon vastbijten,dan gaat het lukken.
Offline vinTage - 29/05/2011 22:25
Avatar van vinTage Nieuw lid als je je movie published, dan zal hij altijd op frame 1 staan/stoppen, maar zodra je in je browser naar file.swf?nummer=10 surft, dan staat hij op 10 (als het goed is )
Offline nolversteeg - 30/05/2011 22:21
Avatar van nolversteeg Nieuw lid Hallo Ralph,

met veel stoeien heb ikhet bijna aan de praat, de var nummers heb ik moeten veranderen in "richting" omdat AS moeite had met nummers en numbers.ik kan nu kiezen van richting 2 t/m 16 , met richting 1 slaat hij op hol en stopt niet bij 1. Misschien moet ik nog een extra frame 0 kreëren?
maar ik ben al heel blij dat dit al werkt en borduur hier op verder.

Groeten Nol
Offline vinTage - 30/05/2011 23:55
Avatar van vinTage Nieuw lid Een frame 0 kan je niet maken, maar waarom slaat hij op hol ? staat er wel een stop() op frame 1 zoals in mn voorbeeld code ?
Waarom kan 'nummer' niet ? dit is geen bestaande variable in as (number wel)
Offline nolversteeg - 31/05/2011 00:04 (laatste wijziging 31/05/2011 00:07)
Avatar van nolversteeg Nieuw lid Ik ben de melding van de error vergeten maar kan het wel even terugdraaien om dit te melden, ik heb nu 17 frames gemaakt en dan werkt het frame 1 kan ik dan niet gebruiken omdat hij dan niet stopt.
ga even de melding tevoorschijn halen.

de melding van nummer en number is loos alarm want het werk nu met deze, waar de melding vandaan kwam is mij een raadsel.

groeten Nol
Offline vinTage - 31/05/2011 00:26
Avatar van vinTage Nieuw lid via je profiel ben ik denk ik op je site uitgekomen (meteoeersel) waar je dit voor aan het maken bent?
Dan kan je dat hele gebeuren anders oplossen door niet je hele pagina te refreshen, maar flash gewoon een variable op te laten halen.
Ik weet niet of je uiteindelijk ALLES middels flash wilt oplossen, als je dat niet wilt dan maakt het niet uit.
Offline nolversteeg - 31/05/2011 00:54 (laatste wijziging 31/05/2011 00:59)
Avatar van nolversteeg Nieuw lid Ok Ralph,
Ik ben blij dat je gezien bebt waar ik mee bezig ben , als ik de hele story uit moet leggen ben ik nog 2 dagen bezig , maar ik wil van alle gif plaatjes af die er op staan en dit zelf maken, om zo niet afhankelijk te zijn van de amerikaanse software. Zowel de software als de hardware is om te verkopen en niet om te gebruiken, en flash is zoals ik al wist en nu blijkt een heel goed medium om de site te maken zoals ik in gedachte had,dus uiteindelijk zal de hele site in flash gaan draaien. En de uitdaging is groot zeker nu ik gezien heb dat het kan. Overigens de site is mijn eigen domein en niet voor de handel alleen hobby.

Ik laat de topic nog even staan en ga morgen(vandaag) verder om dit stukje af te maken en op m'n site te zetten.
Groeten Nol
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.2s