login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

AS3 variabelen uitwisselen met php probleem. (Opgelost)

Offline lolll - 12/09/2010 16:00 (laatste wijziging 12/09/2010 16:02)
Avatar van lolllLid Ik wou graag voor mijn gemaakte games, highscores toevoegen. Omdat ik het niet direct in mijn oorspronkelijke games wou plaatsen en het eerst wou testen, heb ik een eenvoudige klok gemaakt, als je die stopt, moet de tijd via php in de database worden opgeslagen. Omgekeerd, als ik op show klik, moet ik de 10 beste tijden kunnen zien. Dit is mijn huidige code:
as:Plaatscode: 139968
php:Plaatscode: 139969
Nu zit ik met het volgende probleem, als ik op stop druk, wordt de tijd in de db opgeslagen, maar de variabele addvar wordt niet weergegeven(waarin staat of het invoegen in de db gelukt is of niet.) Ook als ik op show druk, krijg ik geen variabelen te zien. mijn php werkt zeker, want als ik de waarden echo, en het php bestand zonder flash uitvoer, krijg ik de juiste variabelen te zien. Er zit dus ergens een fout in mijn as bestandje, weet iemand hoe ik dit kan oplossen. Of heeft iemand hier mss iets eenvoudigers voor.

Grt,Lolll

10 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 12/09/2010 16:10
Avatar van vinTage Nieuw lid lees dit antwoord eens door
Offline lolll - 12/09/2010 16:16
Avatar van lolll Lid Ik zit met hetzelfde probleem als hem, hoe kan ik meerdere variabelen uit php terugkrijgen ?
Offline vinTage - 12/09/2010 16:40
Avatar van vinTage Nieuw lid je kan toch gewoon ALLES terug krijgen wat je door php uitspuugt?
Wss snap ik je niet ?
Offline lolll - 12/09/2010 16:59
Avatar van lolll Lid hoe moet je dat dan doen in flash ?

Bij die forumpost dat je doorstuurde lukte dat toch niet ?
Offline vinTage - 12/09/2010 17:53
Avatar van vinTage Nieuw lid alles wat ik hier door php laat uitspugen zie ik terug in flash hoor...
Offline lolll - 13/09/2010 20:34
Avatar van lolll Lid het lukt me maar niet:
  1. echo "var addvar='blabla'";

,
  1. tekstvak.text=loader.data.addvar;

deze code werkt niet, hoe kan dat ?
Offline vinTage - 13/09/2010 21:10
Avatar van vinTage Nieuw lid fla, maak een dynamisch textveld aan met de naam textveld
  1. var loader:URLLoader = new URLLoader();
  2. loader.dataFormat = URLLoaderDataFormat.VARIABLES; //toevoegen
  3. loader.addEventListener(Event.COMPLETE, loaderCompleteHandler);
  4. var request:URLRequest = new URLRequest("test.php");
  5. var variables:URLVariables = new URLVariables();
  6.  
  7. request.data = variables;
  8. request.method = URLRequestMethod.POST;
  9.  
  10. variables.tabel = "LKRNS";
  11. variables.order = "NAAM,VOORNAAM";
  12. loader.load(request);
  13.  
  14. function loaderCompleteHandler(event:Event):void
  15. {
  16. textveld.text = event.target.data.een;
  17. textveld.text += event.target.data.twee;
  18. textveld.text += event.target.data.drie;
  19. }


test.php
  1. <?php
  2. echo 'een='.$_POST['tabel']."\n";
  3. echo '&twee='.$_POST['order']."\n";
  4. echo '&drie=lol';
  5. ?>


Als je de movie test krijg je een foutmelding, maar als je het zaakje op een phpenabled server test zie je dit in je textveld
Citaat:
LKRNS
NAAM,VOORNAAM
lol
Bedankt door: lolll
Offline lolll - 14/09/2010 20:25
Avatar van lolll Lid ik heb alles exact gekopieërd, ik heb een dynamisch tekstveld gemaakt, ik test op een php enabled server ik heb alleen die 'textveld.text +=' moeten veranderen in 'textveld.appendChild()' omdat er anders een foutmelding kwam. Maar nog steeds krijg ik niets te zien. Ik snap het echt niet meer. Hopelijk val ik je hier niet te veel mee lastig, maar ik weet echt niet hoe ik dit probleem moet oplossen.

Grt,Lolll
Offline vinTage - 14/09/2010 20:40
Avatar van vinTage Nieuw lid nou, hier werkt het feilloos..

http://78.21.120.196:5151/Untitled-1.swf
http://78.21.120.196:5151/test.php => geeft nu wel foutmeldingen omdat er niet gepost word, maar als je middels de swf kijkt wordt er wel gepost en krijg je netjes de opgevraagde output...
Bedankt door: lolll
Offline lolll - 15/09/2010 18:05 (laatste wijziging 15/09/2010 18:33)
Avatar van lolll Lid EDIT:
het werkt nu zonder iets aan te passen perfect, ik weet niet hoe dit komt, want ik heb gisteren 100x gerefreshed en toen werkte het niet, en nu open ik het nog is om mijn flash instellingen te bekijken, en nu werkt het wel. Het gaat mijn verstand helemaal te boven. Bedankt voor de moeite, ik denk dat ik nu met dit voorbeeldje wel zelf kan verderbouwen tot mijn highscore systeem.

Grt,Lolll
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.216s