login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Vlieguig pseudo physics (Opgelost)

Offline Jelmerholland - 03/09/2010 14:56
Avatar van JelmerhollandPHP beginner Halp!

Ik ben nog bezig met het leren van actionscript en flash, maar ik loop vast bij de pseudo physics van een vliegtuigje.

Wat is het probleem:
- ik moet aan de hand van snelheid (xvel), invalshoek (yvel) en zwaartekracht (gravity) bepalen of het vliegtuig juist omhoog of omlaag gaat. Maar ik wil wel rekening houden met het stallen/overtrekken. Dus, gravity, xvel en yvel zijn écht van elkaar afhankelijk. Maar ik loop vast daarin.

code
  1. Level.x -= xvel;
  2. Aircraft.y += (gravity + yvel - xvel);
  3. Aircraft.rotation = yvel;
  4.  
  5. stage.addEventListener(KeyboardEvent.KEY_DOWN, KeyDown); //moving up
  6. stage.addEventListener(KeyboardEvent.KEY_UP, KeyUp); //moving down
  7.  
  8. function KeyDown(evt:KeyboardEvent):void{
  9. if(evt.keyCode == 40){
  10. moveUp = true;
  11. }
  12. if(evt.keyCode == 38){
  13. moveDown = true;
  14. }
  15. if(evt.keyCode == 37){
  16. moveSlower = true;
  17. }
  18. if(evt.keyCode == 39){
  19. moveFaster = true;
  20. }
  21.  
  22. }
  23.  
  24. function KeyUp(evt:KeyboardEvent):void{
  25. if(evt.keyCode == 40){
  26. moveUp = false;
  27. }
  28. if(evt.keyCode == 38){
  29. moveDown = false;
  30. }
  31. if(evt.keyCode == 37){
  32. moveSlower = false;
  33. }
  34. if(evt.keyCode == 39){
  35. moveFaster = false;
  36. }
  37. }
  38.  
  39. if(moveUp){
  40. yvel -= 1;
  41. }
  42. if(moveDown){
  43. yvel += 1;
  44. }
  45. if(moveSlower){
  46. xvel -= 1;
  47. }
  48. if(moveFaster){
  49. xvel += 1;
  50. }


De variabelen worden in frame 1 gemaakt.

  1. var xvel = 10;
  2. var gravity = 9.8;
  3. var yvel = 0;
  4. var moveUp = false;
  5. var moveDown = false;
  6. var moveSlower = false;
  7. var moveFaster = false;



Maar ik weet dus niet welke formule ik moet toepassen voor deze pseudo physics.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen?:verward:

Jelmer

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Maarten - 03/09/2010 15:32 (laatste wijziging 03/09/2010 15:33)
Avatar van Maarten Erelid Jelmer,

ik zeg dit niet om te lachen, maar ben je al eens ten rade gegaan bij iemand die daar van op de hoogte is? Dan denk ik aan je fysicaleraar of een forum vol wiskundenerds 
Ik heb zo indertijd wat problemen gehad met afstandsberekening tussen 2 punten op basis van lenge- en breedtegraden, omdat de aarde niet plat is maar ook niet perfect rond en blabla.. ik ben dan een sigaretje gaan roken met de fysicaleraar, die heeft mij daar wat meer over verteld (heel boeiend ) en mij een totaal niet-technisch antwoord geboden, dat ik dan wel makkelijk kon omzetten in code...

Mijn indruk is dat de coding op zich geen probleem is voor je, maar dat het hem echt gaat over de logica, de formule, de whatever over het "gedrag" van een vliegtuig...
Offline Jelmerholland - 03/09/2010 15:39
Avatar van Jelmerholland PHP beginner Okay.. ik gaat wel ff kijken..

Maare, m'n plan is eigenlijk om dit te maken: http://www.funn...nding.html
Maar ik wil daar dan op den duur mee verder gaan. Dus dat je upgrades en shit kan kopen, maarja.. dan moet ik eerst de basis snappen 

Dus als je me toch wel verder kan helpen, dat zou wel chil zijn (A)

Maar ik zal is kijken of m'n leraar flash me er mee kan helpen. Die heeft vast wel iets op z'n pc staan  
Offline Maarten - 03/09/2010 15:52 (laatste wijziging 03/09/2010 15:54)
Avatar van Maarten Erelid "Good but slow landing, Try landing faster". Damn 

Anders decompileer je eens dat spelletje en kijk je hoe het juist werkt daar?
http://www.goog...=firefox-a
Met wat "creativiteit" vind je een van die applicaties wel "ergens" (meer mogen we hier ook niet zeggen hé )

edit: "Great score! Fast landing" 
Bedankt door: Jelmerholland
Offline cx1213 - 03/09/2010 16:46
Avatar van cx1213 Lid het beste is gewoon een vliegtuig nemen en dan de waardes(voor stall snelheid/hoek) van dat vliegtuig gebruiken.
Offline Jelmerholland - 03/09/2010 16:47 (laatste wijziging 04/09/2010 13:30)
Avatar van Jelmerholland PHP beginner Ja, maar het zijn geen échte physics, dat is het probleem. Het zijn pseudo physics, dus d.m.v. een script probeer ik zo dicht mogelijk bij de werkelijkheid te komen... maar hoe, dat is de vraag. 

NIET OPGESLOST
Maar ff uit 't rijtje halen 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.176s