login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

flash game in website met score

Offline gerits - 29/10/2009 01:47
Avatar van geritsLid Hallo,

ik zou graag in mijn community games plaatsen en ranking lijst met topscores te krijgen in mijn community...
is dit mogelijk?

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline jaronneke - 29/10/2009 10:21
Avatar van jaronneke MySQL interesse Ja.
Offline jc2 - 29/10/2009 10:59
Avatar van jc2 PHP interesse @jaronneke: geweldig antwoord, ondanks dat de TS er niet veel mee opschiet 

gerits, ik weet niet in hoeverre je al bekend bent met het maken van games in Flash, maar begin - om het onder de knie te krijgen - eens met deze tutorial (AS2):
http://www.repu...h/hangman/
Hier ben ik ook mee begonnen en deze werkt heel makkelijk.

Maak vervolgens aan het einde van de game een pagina met 2 input-velden: (gebruikers)naam en emailadres, en weergeef je score middels een dynamisch tekstveld.
Onderaan zet je een submit-button (gewone button met naam als SUBMIT o.i.d.) en je doet een post-handeling via AS.
Meer informatie over de post-handeling zie: deze tutorial op Sitemasters.

Hopelijk kun je hier iets mee!
Offline gerits - 29/10/2009 11:28
Avatar van gerits Lid Bedankt voor de info, maar ik probeer geen nieuwe game te maken maar een bestaande game in mijn website te zetten en daar de score van op te vragen, netzoals kongregate.com of facebook de score van games opvangt...
Offline ArieMedia - 29/10/2009 11:32 (laatste wijziging 29/10/2009 11:47)
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
gerits schreef:
Bedankt voor de info, maar ik probeer geen nieuwe game te maken maar een bestaande game in mijn website te zetten en daar de score van op te vragen, netzoals kongregate.com of facebook de score van games opvangt...
Moet je kijken of je game een xml kan terugsturen, dan vang je deze weer op met PHP oid.
titjes schreef:
Poepen hoort niet op Sima! 

Arie2Zero schreef:
Wat doet al dat WC-papier hier dan?  
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.171s