login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

simplebutton (Opgelost)

Offline bremskie - 14/09/2009 10:37 (laatste wijziging 14/09/2009 23:03)
Avatar van bremskieNieuw lid De simplebutton-class in mijn code heeft 4 states:

  1. this.upState=drawUp();
  2. this.overState=drawOver();
  3. this.downState=drawDown();
  4. this.hitTestState=drawUp();

Wat ik wil bewerkstelligen is dat als een van de menubuttons aangeklikt worden, dat ie in de "hittestState" blijft staan. Is dat mogelijk? Hoe kan ik dit aanpakken? Of heeft simplebutton-class niet zoveel mogelijkheden en is met gebruik van een movieclip als button meer mogelijk ?

Btw, hier stond eerst een andere vraag van me met een link naar de code. Ik deed iets verkeerd en floeps... weg, tja.
http://www.plaatscode.be/137584/
titjes schreef:
Codetags gebruiken!

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 14/09/2009 22:46
Avatar van vinTage Nieuw lid Je hebt 'echt een button aangemaakt om te gebruiken ?
Dan kan je inderdaad niet zeggen "blijf op frame 3 staan", daarvoor kan je dus beter gewoon een mc nemen met op elke frame een stop en mc.gotoAndStop(3) gebruiken.

Je kan prima een movieClip als 'button' gebruiken hoor, eigenlijk op exact dezelfde manier als dat je een button zou gebruiken, als je het "klikhandje" wilt hebben op je movieClip doe je gewoon:
  1. mc.buttonMode = true;


Offline bremskie - 14/09/2009 22:56
Avatar van bremskie Nieuw lid Dankje Vintage ik gebruik voor het eerst die simple button class in as3.0 . Ik ga het uitzoeken hoe ik het met een mc kan doen.
In as2.0 ken ik het maar in as3.0 heb ik nog wel wat te leren
Ik kom hierop terug  
Offline vinTage - 14/09/2009 23:17
Avatar van vinTage Nieuw lid Misschien heb je iets aan mn button tut met as3 ?
Als je dus gewoon ipv een button dus een movieClip neemt ment op elke van de 3 of 4 frames een stop() dan heb je dus een fatsoenlijke "simple button" 
Offline bremskie - 15/09/2009 13:30 (laatste wijziging 15/09/2009 17:44)
Avatar van bremskie Nieuw lid Hoi dankje Vintage voor je linkie. Trouwens geweldig al die tuts, weer eentje bij mijn favorieten.
Toch nog even wat anders.
In mijn code staan comments bij de functie addButton.
In mijn flv staat in de library een mc menuButton.
Hoe kan ik nu argumenten meegeven aan een class die vanuit de library op de stage word gezet. Het gaat mij even niet om wat voor argumenten dus let niet op de values die er nu staan.

http://www.plaatscode.be/137592/

Opgelost

ik was vergeten het juiste pad in de baseclass in de MC aan tepassen
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.204s