login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Avi,wmv,... in Flash

Offline Raze - 03/05/2009 21:30
Avatar van RazePHP beginner Hallo,

ik wil op mijn toekomstige website een paar filmpjes in flash
nu beheer ik mijn website niet alleen, en de andere mensen die deze mee beheren hebben weinig tot geen verstand van websites bouwen en alles wat errond komt. dus ook hoe ze een avi,wmv,... filmpje moeten converteren naar .flv om dit in een flashplayer te kunnen afspelen.

nu zou ik graag 1 speler op mijn website plaatsen, en dat de andere beheerders dan gewoon een .avi, .wmv, ... -filmpje uploaden (een beetje het systeem gelijk bij youtube, daar moet je ook geen .flv-filmpje uploaden).


Aangezien ik weinig verstand heb van flash, had ik hiervoor al een paar tutorials doorgenomen, maar ik heb nergens een tutorial gevonden die mijn probleem behandelt.

om de filmpjes die ik nu heb in flv af te spelen gebruik ik zo'n speler die in dreamweaver zit ingebouwd. is het mogelijk om deze te blijven behouden? en heeft er iemand een idee om dus een avi,... filmpje af te spelen in zo'n flash player?

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline urqbz - 03/05/2009 21:36 (laatste wijziging 03/05/2009 21:37)
Avatar van urqbz PHP interesse Kun je je mede-webbouwers niet gewoon een simpele flv-converter (google) laten downloaden (freeware zat te vinden), zij sturen vervolgens de flv`s naar je op en jij zet ze er met je dreamweaver ding op.
Offline Raze - 03/05/2009 22:16 (laatste wijziging 03/05/2009 22:17)
Avatar van Raze PHP beginner dat is een mogelijkheid, maar op termijn wil ik de website volledig open te zetten (het is een kleine community site voor een gamingclan), en geregisteerde gebruikers zouden dan in de mogelijkheid moeten zijn om video's toe te voegen en zo een kleine video-pagina te maken (youtube in het héél klein  ) met een flash player en reacties. dus dan moeten er wel avi, ... - filmpjes opkunnen, en daarom wil ik dat nu reeds inbouwen.

"en jij zet dat dan via dreamweaver erop"

dit is een website die via het internet beheert wordt, dus dan zou het vervelend zijn om bij elke videoupload opnieuw de pagina via dreamweaver te moeten aanpassen en opnieuw te uploaden.
Offline vinTage - 03/05/2009 22:22
Avatar van vinTage Nieuw lid Flash leest alleen quicktime.mov of flv, je mag dus uploaden wat je wilt, maar als je wilt dat het in flash getoond wordt, zul je moeten converteren 
Offline Raze - 03/05/2009 22:25
Avatar van Raze PHP beginner en is dat mogelijk om dat online te doen? via een script ofzo?
wanneer ik zoek op google naar "online avi to flv convert script"
dan krijg ik websites waar je dat online kan doen, maar geen script. (maar aangezien ik die websites krijg, moet er dan toch een script zijn).

kent er iemand zo'n script? ik vind wel http://www.sourcecodeonline.com/list?q=flv_convert maar ik geraak een beetje zoek in die lijst  
Offline djb - 04/05/2009 00:47
Avatar van djb PHP beginner Als je de server zelf beheerd kan je met het programma "FFMPEG" een avi converteren naar flv.
Dit ook via PHP.

Alleen het enige probleem is dat FFMPEG op de server aanwezig moet zijn.


Misschien een beetje Googelen ernaar  
Offline Raze - 04/05/2009 13:36
Avatar van Raze PHP beginner ik heb een hele tijd geleden al hetzelfde probleem gehad, en heb toen wat met FFMPEG zitten te 'klooien', maar het niet werkende gekregen op mijn (test)server -> WAMP 2.0

ik ga nog eens wat verder zoeken naar tutorials  
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.339s