login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

mouse-over over plattegrond

Offline pouilly50 - 06/01/2009 13:00
Avatar van pouilly50Nieuw lid Hallo, ik zit te knoeien met een plattegrond. Heb nog niet zoveel gedaan in Flash, maar moet nu voor iemand een getekende plattegrond maken, (die heb ik klaar). Nu moet het zo worden dat als je met je muis over een bepaalde kamer gaat er een foto van de desbetreffende kamer verschijnt. Ikzelf dacht misschien de afzonderlijke ruimtes om te zetten in bitmaps, exporteren naar flash, omzetten naar button symbol, en dan ze opeen of andere manier onder hit te zetten. Maar hoe? En hoe zit t met de hitarea?
Please, kan iemand mij helpen? Heb al een heleboel tutorials doorgelopen, maar geen ervan weet mij echt te vertellen wat ik moet doen. Bij voorbaat dank.

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Erwt - 06/01/2009 13:55
Avatar van Erwt PHP beginner Het 'object'(plaatje waarschijnlijk) maak je een button (F8 dacht ik). Dan kan je rechts in het menutje (of waar je alle buttons hebt staan) je button terugvinden, hem kiezen, en dan zie je 4 actions staan. Ook onmouseover staat hier bij.. ben niet echt een Flash hero dus meer kan ik niet voor je doen.
Offline pouilly50 - 06/01/2009 15:28 (laatste wijziging 07/01/2009 17:52)
Avatar van pouilly50 Nieuw lid Dit heb ik inmiddels geprobeerd, maar zonder succes.
Inmiddels ben ik zover dat ik van de verschillende ruimtes onzichtbare knoppen heb gemaakt. De foto's moeten denk ik movieclips worden? Maar dan moet er nog script bij wat zegt "onRollover". De bedoeling is dat bij rollover een foto verschijnt boven dat deel van de plattegrond waar de onzichtbare button van de ruimte staat. Ik hoop dat het nog te begrijpen valt wat ik bedoel, en dat iemand mij kan helpen want ik kom er niet uit. 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.159s