login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

hulp gevraagd met het maken van een geanimeerd kompas

Offline lucske - 25/12/2008 11:55
Avatar van lucskeNieuw lid Hallo ,
Op mijn website gebruik ik voor het navigeren een kompas die ik heb gemaakt in photoshop. De kompas naald verandert van positie nadat men op een link heeft geklikt .
Wat ik nu zou willen is dat de naald mee ronddraait wanneer ik met de muis rond het kompas ga . Ik heb reeds een actionscript gevonden op het internet die ongeveer doet wat ik wil alleen weet ik niet hoe je dit moet verwezenlijken met flash. De uitleg die erbij staat is net iets te oppervlakig om dit te voor elkaar te krijgen en met flash heb ik totaal geen ervaring.

Hieronder kunnen jullie de URL's vinden van mijn website en waar het actionscript beschreven staat.

http://users.telenet.be/luc.vandenborre/index.html
http://www.acti...Page1.html

Vrolijk kerstfeest en gelukkig nieuwjaar !

Met vriendelijke groeten,
Lucske

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 25/12/2008 13:42
Avatar van vinTage Nieuw lid die compasnaald draait alleen als de muis zich op de swf bevind, wat in jouw situatie dus nutteloos is, omdat jij ook html gebruikt.

Ik weet niet zo gauw hoe het moet in javascript, maar dat zal je oplossing moeten worden iig.
Offline Martijn - 25/12/2008 13:51
Avatar van Martijn Crew PHP wat je zou kunnen doen is je siet maken in 2 divs. div 1 vul je met de flashh, gewoon helemaal. En dan daarover plaatse je nog een div met daarin de cintent. Dan volgt ie altijd je muis op de site
Offline lucske - 26/12/2008 10:35
Avatar van lucske Nieuw lid bedankt voor de reacties. Het is niet de bedoeling dat de naald over gans de site meedraait , enkel wanneer ik met de muis in de buurt van het kompas kom. De naald dient dus voor het navigeren. Dus dat is hetgenen wat vintage reeds heeft aangehaald. Het huidig kompas is getekend in een vierkant van 350px/350px . Enkel wanneer ik binnen dit gebied kom moet de naald draaien.Als ik met de muis terug buiten dit gebied ben moet de naald blijven staan in de richting van link /pagina die er dan momenteel geladen is. Het kompas hoeft niet in html opgemaakt te zijn. Ik kan ook een aparte div maken voor het kompass die volledig in flash is opgebouwd
Offline vinTage - 27/12/2008 10:00 (laatste wijziging 27/12/2008 12:02)
Avatar van vinTage Nieuw lid Ben een menu voor je aan het maken, het is teveel werk om uit te leggen, dus geef ik je straks een linkje met uitleg/download.

Wilde dit even vroegtijdig laten weten, omdat het anders mss vergeten word 

ps, wordt sowieso veel mooier (qua beweging) en onthoud ook wat de actieve link is etc, zodat de naald weer terug gaat naar "actieve link" zodra dat compass niet actief is.


update (as3)
Offline lucske - 28/12/2008 09:21
Avatar van lucske Nieuw lid Bedankt voor het scriptje !
Ga dit eens bekijken hoe ik dit kan integreren .
Hopelijk lukt mij dit.
ik laat wel iets weten maar het zal niet voor onmiddelijk zijn .

Nogmaals bedankt !

grtz
Luc
Offline vinTage - 28/12/2008 10:02
Avatar van vinTage Nieuw lid Het integreren zou geen probleem moeten zijn, bekijk de html source van het voorbeeld 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.18s