login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Probleem met music player inclusief preloader.. (Opgelost)

Offline ronaldinho85 - 16/12/2008 13:00 (laatste wijziging 17/12/2008 01:11)
Avatar van ronaldinho85Nieuw lid Hallo allemaal.
Ik heb een probleem met mijn music player, het probleem is echter dat ik volgens mij gewoon een script nodig hebt waardoor de muziek zich vanaf het begin automatisch afpeelt, soort van achtergrondmuziek (dus de preloader moet eerst wel zijn werk doen met een percentage metertje, deze werkt dus!). Ik heb zopas ondervonden dat als ik klik op de geïmporteerde mp3 er een menu verschijnt waardat ik dus "Export for ActionScript" heb aangevinkt (waardoor de mp3 zich dus gaat afspelen) en "Export in frame 1" heb uitgevinkt (als deze is aangevinkt dan laadt de preloader niet meer).
Natuurlijk heb ik al een script (na het frame van de preloader) waardoor de muziek zich vanaf het begin zich automatisch afspeelt, zie ActionScript code:
var geluid:Sound = new Sound();
geluid.attachSound("Discopolis.mp3");
geluid.start();

Deze code is dus niet goed als "Export in frame 1" is uitgevinkt omdat de mp3 zich niet meer afspeelt :-(

Je kan de music player bekijken op deze website: www.**********.com (linksboven, het platenspelertje), let wel niet op de inhoud van de site :-p

Hopelijk kan iemand me een code geven zodat het werkt met preloader..

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 16/12/2008 13:21
Avatar van vinTage Nieuw lid Je kan gewoon op het begin van je movie (dus na je preloader) een externe geluidsbron aanspreken.
  1. var geluid:Sound = new Sound();
  2. geluid.loadSound("muziek/Discopolis.mp3", true);//true houden
Offline ronaldinho85 - 16/12/2008 18:18
Avatar van ronaldinho85 Nieuw lid
vinTage schreef:
Je kan gewoon op het begin van je movie (dus na je preloader) een externe geluidsbron aanspreken.
[..code..]


Helaas werkt dit niet, er speelt niets af en deze foutmelding komt er te staan:
Error opening URL 'file:///Macintosh%20HD/Users/ronaldjanssen/Desktop/muziek/Discopolis.mp3'
Offline BigBug - 16/12/2008 18:47
Avatar van BigBug PHP expert Als je die 'file://etcetcetc.' kopieert en plakt in je URL. Begint het bestand zich dan af te spelen of krijg je het als download aangeboden?

Zoniet dan is de verwijzing naar het bestand onjuist.
Offline ronaldinho85 - 16/12/2008 19:31
Avatar van ronaldinho85 Nieuw lid
BigBug schreef:
Als je die 'file://etcetcetc.' kopieert en plakt in je URL. Begint het bestand zich dan af te spelen of krijg je het als download aangeboden?

Zoniet dan is de verwijzing naar het bestand onjuist.


Neen er speelt zich nog steeds niets af en de foutmelding is er nog steeds :-(
Offline BigBug - 16/12/2008 19:36
Avatar van BigBug PHP expert Zorg dan eerst dat dat mp3 bestand bestaat en dat je de juiste verwijzing hebt. De reden dat flash die error geeft is dat het bestand niet bestaat.
Offline ronaldinho85 - 16/12/2008 20:46 (laatste wijziging 17/12/2008 01:10)
Avatar van ronaldinho85 Nieuw lid
BigBug schreef:
Zorg dan eerst dat dat mp3 bestand bestaat en dat je de juiste verwijzing hebt. De reden dat flash die error geeft is dat het bestand niet bestaat.


Ja je hebt gelijk :-)
Volgens mij werkt het nu, als je een trage verbinding hebt zul je het zien (bekijk de player linksboven op website www.***********.com). Ik zie het niet omdat mijn verbinding te snel is..

Citaat:
Admin edit
De link naar de website is verwijderd omdat Sitemasters geen links wil hebben naar dergelijke content.
Offline vinTage - 16/12/2008 20:50
Avatar van vinTage Nieuw lid Die error spreekt toch boekdelen  
Offline master666 - 22/12/2008 12:04
Avatar van master666 Lid waarom moeilijk doen als het simpel kan?

http://playr.nocreativity.com/
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.247s