login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Foto inladen en faden

Offline Sam - 07/08/2008 19:55
Avatar van SamPHP expert Hey,
Ik ben totaal niet thuis in flash en dit is een van de eerste keren dat het echt gebruik voor een website.

Ik wil dus een foto inladen in flash waarvan de url in een mysql database staat. Deze url krijg ik in flash d.m.v. loadVars(); maar ik snap niet goed hoe ik met deze url de foto kan inladen in flash en laten faden.
Het inladen gebeurde met loadMovie(); of zoiets dacht ik. Maar ik heb er dus totaal geen idee van hoe ik deze ingeladen foto kan gebruiken en laten faden.
Als ik gewoon een foto importeer in flash is dit gemakkelijk te doen met motion tween, maar ik weet niet of dit kan met actionsscript.

Ik zou dus graag wat meer uitleg willen over hoe ik de foto's kan inladen, weergeven en faden. Ik weet niet of dit relevant is, maar uiteindelijk zou er tussen 5 verschillende foto's gefade moeten worden met een pauze bij elke foto.

Grtz,
Sam

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 07/08/2008 23:09
Avatar van vinTage Nieuw lid Er zijn teveel mogelijkheden om een en ander te realiseren in flash, maar als je in flash een array kan genereren met waardes uit je database, dan heb je mss iets aan dit as2 script.

Maar nogmaals, er zijn te veel mogelijkheden om voor elke optie een reply te geven
Offline Sam - 08/08/2008 01:58 (laatste wijziging 08/08/2008 10:32)
Avatar van Sam PHP expert
Citaat:
var gaanMetDieBanaan

Lol, typisch  
Ik ga dat script nu uitproberen en vertel morgen wel of het gelukt is of niet.

--> EDIT: Het script zelf werkt volledig zoals ik het wil, maar het lukt mij niet om de array samen te stellen met de urls die ik via php uit mijn database haal.
Dit is mijn As:
Plaatscode: 14466

En dit is mijn php:
  1. <?php
  2. if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == "POST")
  3. {
  4. echo"&foto1=1.png&foto2=2.png&foto3=3.png&foto4=4.png&foto5=5.png";
  5. }
  6. ?>


Thx & grtz,
Sam
Offline vinTage - 08/08/2008 11:22
Avatar van vinTage Nieuw lid Laat je php file gewoon een string echoën waarin de images staan (comma seperated) en in flash split je alles gewoon naar het array, dus in php:
  1. echo "retour=1.png,2.png,3.png,4.png,5.png";


En in flash:
  1. ontvang.onLoad = function(success)
  2. {
  3. if (success)
  4. {
  5. var fotoArray:Array = ontvang.retour.split(",");
  6. }
  7. };
Offline Sam - 10/08/2008 05:28
Avatar van Sam PHP expert Als ik de flash gwn open in de flashplayer, werkt het allemaal goed, maar als ik hem op xampp probeer te openen, werkt hij niet ... Ook de onveranderde versie werkt niet dan...

Grtz,
Sam
Offline vinTage - 10/08/2008 09:50
Avatar van vinTage Nieuw lid Zet er eens een paar traces in en zet het eens online (ik kan de traces online zien via debug player en flashtracer plugin)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.188s