login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

CMS en flash (Opgelost)

Offline bremskie - 28/04/2008 22:28
Avatar van bremskieNieuw lid IK had een vraagje over een CMS die ik gebouwd heb met php en my sql om een flash website te beheren.
Opzicht werkt ie goed en ik kan er er teksten mee uploaden , foto's mee uploaden, pdf files mee uploaden etc.

Nu wil ik m verder uitbreiden zodat je ook pagina's kan toevoegen.
Ik weet dat je met flash een menu met submenu kan maken met gebruik van xml. Deze xml kan ik updaten via php en mysql .
Dit stuk is me tot nu duidelijk.
Natuurlijk moet er dan ook een echte
swf pagina worden aangemaakt.

Mijn idee is dat je op de server een soort of template.swf heb die mbv php gerenamed kan worden in de naam van het toegevoegde submenu-item.

Is dit tot nu een juiste denk of werkwijze?

Maar dan blijft toch nog het probleem over dat in deze ge-rename-de. swf pagina   code moet staan om zelfstandig teksten uit te lezen uit mysql via php .

Nu kan je die code al bij voorbaat in je template schrijven maar.....
Nu heb ik bijv 6 pagina's met op elk 1 textveld. De instance namen zijn text_1 t/m text_6.

Als ik een pagina toevoeg dan wil ik natuurlijk dat de instance naam text_7 word en daar zit mijn blinde vlek hoe pak ik dat aan.
De template.swf renamen en via de cms en submenu-item toevoegen in de database daar kom ik wel uit maar hoe los ik dit sluitende stukje op?
Of zit ik er kwa werkwijze helemaal naast. Wie help me op weg?

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 28/04/2008 22:47 (laatste wijziging 28/04/2008 22:50)
Avatar van vinTage Nieuw lid Die text_1 tm 6, zie je die altijd tegelijk? of zijn dat echt je "pagina's" en zie je er dus maar één tegelijk ?

edit: eigenlijk maakt het allemaal niets uit, je kan gewoon dit doen:

ding.loadMovie("extern.swf?databaseID=??")

Zo heb je maar één template nodig dus, en ook gewoon met maar één textveld met whatever naam.
Offline bremskie - 28/04/2008 23:31
Avatar van bremskie Nieuw lid Nee je ziet ze inderdaad niet tegelijkertijd dietextvakken alhoewel dat eventueel wel zou moeten kunnen
. Ik moet ff door laten dringen wat jij nu typt........................
begint al in te dalen ............ 

ding.loadMovie("extern.swf?databaseID=??"

ding.loadMovie snap ik en externe.swf ook maar daarna verwijs je naar databaseID=??
Dit begrijp ik niet want in je nieuw aangemaakte swf moet ie toch verwijzen naar een unieke databaseID.

Nu is dat in mijn geval tekst_1 t/m tekst_6
De php file die mijn database uitleest om vervolgens ingelezen te worden door flash zet voor elke row waar tekst instaat(in mijn geval 6 rows) "tekst" en met een forloop zet ie er cijfers achter afhankelijk van het aantal gevulde rijen
Zo onstaat tekst_1 t/m tekst_6

Als ik een rij toevoeg in voeg in mijn database dan onstaat dus tekst_7 maar deze moet toch ook in de template.swf gezet worden anders lees flash die content niet uit. Ik snap het niet.

 


Offline vinTage - 28/04/2008 23:41 (laatste wijziging 28/04/2008 23:41)
Avatar van vinTage Nieuw lid Ik ga het anders uitleggen.

Je maakt gewoon je swf zoals je hem hebt met je dynamisch menu, alleen moet je een variable meeplaatsen (het id van je db row)

Dan maak je gewoon een functie die je database uitleest:

  1. menuItem.onRelease = function()
  2. {
  3. iets.loadVariables("lees.php?id="+ bijbehorende_id)
  4. }

Zo hoef je helemaal niets externs in te laden. (behalve database content )

Offline bremskie - 28/04/2008 23:53
Avatar van bremskie Nieuw lid Ok ik denk dat ik m snap. In het verleden heb ik weleens een nieuwsgroep tutorial gedaan en die werkte volgens mij met datzelfde principe. Alleen dat werkte niet met een dynamisch menu via xml. Je kon gewoon een onderwerp naam (naam menuknop) en bericht intikken. Maar ik denk wel dat ik er wel uitkomt Vintage bedankt voor je oplossing wederom en ga er binnenkort mee aan de slag 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.171s