login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

gotoandplay mc (AS2)

Offline bugmenot - 15/04/2008 19:36
Avatar van bugmenotNieuw lid Ik heb een movieclip die ik als knop zou willen gebruiken.
Hij geeft in de output de 'done' weer.
Alleen de mijn movieclip (movie_mc) springt niet naar frame 11.
Wat kan er mis zijn? 

Citaat:
onClipEvent (load) {
this.onRollOver = function() {
trace("done");
movie_mc.gotoAndPlay(11);

}
}


Dank bij voorbaat  

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 15/04/2008 19:59
Avatar van vinTage Nieuw lid Staat movie_mc IN die knop ?
Anders is het
  1. _root.movie_mc.gotoAndPlay(11);


En als die mc niet in de root staat, maar nog in een andere clip, dan dus gewoon het pad aanpassen.
Offline bugmenot - 15/04/2008 20:00
Avatar van bugmenot Nieuw lid Maakt het uit als het in een andere layer staat?
Offline vinTage - 15/04/2008 20:01
Avatar van vinTage Nieuw lid layer maakt niets uit
Offline bugmenot - 15/04/2008 20:02 (laatste wijziging 15/04/2008 20:04)
Avatar van bugmenot Nieuw lid In elk geval al bedankt, ik kan terug even voort 

(Bestaan er nog alternatieven buiten te verwijzen naar root?
Ik heb juist gelezen dat dit beter te vermijden is, aangezien dat een absoluut path is?)

Offline vinTage - 15/04/2008 20:05 (laatste wijziging 15/04/2008 20:09)
Avatar van vinTage Nieuw lid je zal wel moeten in dit geval.
Al zou ik me met jouw script ook niet echt drukmaken om de puntjes op de i te zetten.

je kent nog as toe aan objecten, DAT is pas fout (werkt wel gewoon goed hoor)

edit, nette manier (en je hoeft ook niet te refereren naar de root)

  1. instanceNaamVanKnop.onRelease = function()
  2. {
  3. movie_mc.gotoAndPlay(11)
  4. }
Offline bugmenot - 15/04/2008 20:41
Avatar van bugmenot Nieuw lid AS3 dan?
Offline vinTage - 15/04/2008 20:50 (laatste wijziging 15/04/2008 20:50)
Avatar van vinTage Nieuw lid as3 buttons
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.17s