login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

tooltip en absolute paden (Opgelost)

Offline bremskie - 02/04/2008 23:11 (laatste wijziging 03/04/2008 00:00)
Avatar van bremskieNieuw lid Ik had een vraagje over een tooltip die niet werkt, tenminste als zelfstandige swf werkt ie wel maar op het moment dat ik deze swf laad in een andere movieclip met de loadMovie dan werkt ie niet.

Ik heb een disclaimer.swf waarin wat mcee's zitten waaronder eentje genaamd button_mc (instancenaam)met tooltip functie . Zoals ik zei werkt deze als zelfstandige swf wel.

Op een andere pagina (home.swf)heb ik een empty MC,,,, genaamd
empty_topBanner_mc.
Hierin word de disclaimer.swf hierboven genoemd geladen met de LoadMovie

Alleen als ik nu mijn home.swf opent werkt mijn tooltip functie niet meer.

Ik heb wat tutorials gelezen over, absolute en relatieve paths maar ik kom er niet uit.

http://www.plaatscode.be/6416/

Alvast bedankt

VINTAGE BEDANKt  



14 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 02/04/2008 23:23
Avatar van vinTage Nieuw lid Useless code, we moeten de tooltip code hebben.

Maar wss werkt die tooltip code adhv _root, verander dus die _root naar _parent.
Of gebruik
  1. this._lockroot = true;
Offline bremskie - 02/04/2008 23:35 (laatste wijziging 02/04/2008 23:38)
Avatar van bremskie Nieuw lid Ik begrijp je niet helemaal maar hier is die tooltipcode en volgens mij is het jouw tutorial 

function tooltip (string) { xmouse = getProperty("", _xmouse);
ymouse = getProperty("", _ymouse);
duplicateMovieClip ("_root.tooltip", "tooltip1", 1);
tooltip1.tooltip = string;
setProperty (tooltip1, _x, xmouse);
setProperty (tooltip1, _y, ymouse);
startDrag ("_root.tooltip1");
tooltip1.gotoAndPlay(2);
} function remove_tooltip () { stopDrag ();
removeMovieClip ("tooltip1");
}

 

adhv _root wat bedoel je daarmee?
Offline vinTage - 02/04/2008 23:39
Avatar van vinTage Nieuw lid Neah, dit is mijn versie 

en nu nog eens mijn vorige post lezen 
Offline bremskie - 02/04/2008 23:41
Avatar van bremskie Nieuw lid sorry vintage maar adhv_root wat bedoel je daarmee ?
Offline vinTage - 02/04/2008 23:42
Avatar van vinTage Nieuw lid aan de hand van

_root
Offline bremskie - 02/04/2008 23:50
Avatar van bremskie Nieuw lid Ik heb gedaan wat ik begrepen heb uit jouw verhaal maar het werk nog steeds nie. Ik neem aan dat wat jij bedoelde dat ik in mijn tooltip functie alles waar _root staat dit veranderd in _parent?

sorry voor mijn onnozelheid 
Offline vinTage - 02/04/2008 23:52
Avatar van vinTage Nieuw lid ja, dat bedoelde ik inderdaad.
Zet alles eens terug en gebruik dan this._lockroot = true; eens in die disclaimer fla
Offline bremskie - 02/04/2008 23:55
Avatar van bremskie Nieuw lid Ja dan werkt het met die lockroot= true: alhoewel ik niet helemaal begrijp wat er gebeurt ben ik byzonder blij met het resultaat.
Was het probleem niet op te lossen met de gangbare paden verwijzing?
Offline vinTage - 03/04/2008 00:00 (laatste wijziging 03/04/2008 00:01)
Avatar van vinTage Nieuw lid Och normaal wel, maar ik weet niet welke mc er gecopierd moest worden en waar die stond, waarschijnlijk stond die wel in de root..magoed, dan moet je je fla uploaden om me erin te laten kijken (wat ik toch niet meer ga doen, want het werkt al )

edit....normaal zet je de oplossende post als oplossing...kan me niet herinneren dat jij érgens een oplossing geboden hebt.
Offline bremskie - 03/04/2008 00:01 (laatste wijziging 03/04/2008 13:46)
Avatar van bremskie Nieuw lid Nogmaals bedankt

mzzel 

edit ik schrijf altijd als het opgelost is in mijn onderwerp van de opening topic {opgelost} of je moet wat anders bedoelen
Op deze site heb je een opgelost knop nog makkelijker
Offline vinTage - 03/04/2008 20:02
Avatar van vinTage Nieuw lid en jouw "reactie" was de oplossing  
Offline bremskie - 03/04/2008 20:54
Avatar van bremskie Nieuw lid Ok nu begrijp ik het vintage ik wilde niet de eer van de oplossing want er staat niet voor niks dankje vintage en bij al mijn vorige topics heb ik het dus niet gedaan volgens het protocol wat hier word gehanteerd. Maar als mensen deze topic volgen zullen ze er snel genoeg achter komen dat jij de degene bent met de oplossingen.
De vragenstellers die een topicje openen, stellen vragen omdat ze een oplossing zoeken. Dus aub neem me niet kwalijk want je heb me me vaker geholpen met as en je tutorials en geloof ook php kwesties en jouw hulp is me lief, dus in het vervolg zal ik het protocol opvolgen

groeten bremskie
Offline vinTage - 03/04/2008 22:28 (laatste wijziging 03/04/2008 22:29)
Avatar van vinTage Nieuw lid De bedoeling van die "oplossing" knop, is dat "de oplossing" geaccentueerd word door een groene kleur, vandaar dat ik vreemd keek, ik had uit je reacties al opgemaakt dat je het princiepe niet doorhad, dus no offence taken  

edit, ik vind het tof hoor, dat ik iets nuttigs kan doen, maar personal credits hoeft niet hoor Als de andere lezers maar doorhebben WAT de oplossing is, thats all
Offline bremskie - 04/04/2008 15:43
Avatar van bremskie Nieuw lid En toch krijg je mijn personal credits Vintage want ik heb geen leraar ofzo en werk 2 jaar met flash en heb alles geleerd met lynda.com video tutorials en tutorials zoals op jouw en andere sites.
Maar ik heb nog steeds mensen zoals jij nodig om mijn projecten klaar te krijgen en echt daar ben erg blij mee.
In mijn reallife omgeving ken ik niemand die met flash bezig is dus forums zoals deze en ook flashfocus zijn me zeer aan het hart want ze stellen me bij tijd en wijl op de proef maar ze stellen me ook in de gelegen heid om mijn passie, flash animaties, websites te maken.
Ok dit was ff een persoonlijke noot groeten bremskie 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.272s