login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Dynamisch Flash to PDF

Offline Mad_Mike - 18/03/2008 22:47
Avatar van Mad_MikePHP beginner Hoi allemaal,

Via een bekende zit ik met het volgende probleem / vraagstuk. Zelf hebben we wel ideeen erover, maar zou graag de meningen willen horen van de echte Flash experts.

De bedoeling is dat een gebruiker bepaalde (vooraf gedefineerde) velden kan invullen met tekst. En deze op een (voorafgedefineerde) positie, met juiste lettertype en kleur etc... afgebeeld worden op een afbeelding. Dit geheel moet uiteindelijk in hoogwaardige pdf ge-exporteerd kunnen worden.

Oplossing 1:
- Gebruiker vult velden in op website
- Via php->mail() worden deze gegevens verstuurd en we maken zelf de juiste pdf met de teksten
Nadeel: veel handelingen die we zelf moeten doen

Oplossing 2:
- Gebruiker vult velden in op website
- Via php worden deze teksten over de afbeelding geplaatst met het juiste lettertype, kleur, positie etc...
- Via een pdf-lib wordt dan van de uiteindelijke afbeelding een pdf gegenereerd.
Nadeel: probleem met speciale lettertypes, kwaliteit van afbeelding (in php) en/of pdf?

Oplossing 3:
- Via een flash object kan de gebruiker de vulden invoeren en kan al meteen zelf het resultaat zien (in flash, met juiste lettertype, kleur, positie etc...).
- Van dit flash object een pdf genereren.
Nadeel: totaal geen ervaring met flash / idee of dit haalbaar is

Graag hoor ik van jullie wat de experts hiervan denken en voor mogelijkheden zien.

Alvast bedankt voor het meedenken!

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 18/03/2008 23:32
Avatar van vinTage Nieuw lid Flash zelf kan niets exporteren/genereren, maar met de tussenkomst van een serverside language wel..

Dit vind je vast leuk !
Offline Mad_Mike - 19/03/2008 09:32
Avatar van Mad_Mike PHP beginner Hmmm ziet er interessant uit. Nadeel is dat ik zelf geen ervaring met flash heb dus het nog wel een uitdaging zal worden om dit te implementeren.

Zal het eens voorleggen, ben benieuwd naar de reactie.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.161s