login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

acties gekoppeld aan buttons

Offline Dhondtie - 10/01/2008 20:38 (laatste wijziging 11/01/2008 02:15)
Avatar van DhondtieNieuw lid hey

Ik ben bezig met een poging een flash site te maken (mijn eerste).
En ik stuit nog op een paar (onverwachte) problemen, waarvan ik hoop dat iemand die hier kan oplossen.

Ik heb een button in een mc geplaatst en wil daar een actie aan koppelen. In dit geval een mailtje sturen, na het klikken op die button.

ik gebruik volgende code:
  1. on (Release) {
  2. getURL("mailto:maarten.dhondt@skynet.be")
  3. }


Ik dacht dat daar eigenlijk niets verkeerd aan was.
Dus heb ik het fla bestand geüpload, zodat jullie het kunnen downloaden om zo sneller de fout te kunnen vinden.
dit is de link: http://rapidshare.com/files/82776453/Spero2.fla

de button in kwestie heet "contact" en bevind zich in de mc "cinfo" die zich op zijn beurt bevind in de laag "info content" die in de map "menu" staat.

Ik hoop dat iemand mij kan zeggen, wat ik moet doen om aan deze button (en de 3 andere op die pagina) een actie te koppelen.

Oja, ik heb ook al geprobeerd om op de hoofdtijdlijn te scripten via:

  1. cinfo.contact.onRelease = function () {
  2. getURL("mailto:maarten.dhondt@skynet.be")
  3. }


maar ook dit werkt niet.

titjes schreef:
CODETAGS! Ook voor kleine stukjes code...

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Abbas - 11/01/2008 02:22 (laatste wijziging 11/01/2008 02:23)
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Ik ben bijlange geen Flash-dude, maar volgens mij kan je niet zomaar een mail versturen via getURL. Dat is om naar een webpagina te navigeren. Je kan wel Flash laten communiceren met PHP en dan via PHP de mail versturen. Hier is een link waar dit, wel in het Engels, uitgelegd staat: KLIK.
Anders is er hier ook een Flash-expert, namelijk vinTage. Hij heeft ook een, Nederlandstalige dan, tutorial voor sitemasters geschreven: KLIK.

<sidenote>
vinTage, don't kill me if I was wrong! 
</sidenote>
Offline Gerard - 11/01/2008 03:52
Avatar van Gerard Ouwe rakker Volgens mij wil hij gewoon dat de mail-client van de bezoeker opent zoals bij elke andere mailto:.... link
Offline Dhondtie - 11/01/2008 16:10
Avatar van Dhondtie Nieuw lid inderdaad Proximus.
Dat is mijn bedoeling, de standaard mail-client openen en automatisch een e-mailadres invullen.

De code is zeker juist. Die heb ik (na het probleem) op verschillende plaatsen opgezocht en overal gebruikt men die code.
Als ik die code toeken aan een gewoone button, werkt alles normaal, maar bij die ene button in die mc lukt het precies niet.
En dat is mijn vraag, wat is er fout met die button dat je er geen code kan aan toevoegen?
Offline DMM - 11/01/2008 17:41
Avatar van DMM PHP beginner Misschien kan dit je helpen?
Offline vinTage - 11/01/2008 19:42
Avatar van vinTage Nieuw lid Je wilt de code in de timeline zetten en toekennen aan een button IN een movieclip ?

  1. knop.instanceNaamVanMovie.onRelease = functiom(){
  2. //getURL("...
  3. }
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.207s