login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

opvang spel

Offline BaddyZ - 10/01/2008 10:13
Avatar van BaddyZNieuw lid hallo ik heb een probleempje,
Ik ben bezig met een opvang spel aan het maken, hierbij vallen er objecten uit de lucht en dit moet ik met een netje opvangen.
Ik heb een probleem met 2 layers genaamd:
-netje
-valobjecten

in het netje layer bevind zich het netje waarme je objecten kan opvangen. En in een valobjecten layer bevind zich de objecten die uit de lucht vangen. Nu probeer ik met het netje de objecten te vangen.

Ik ben bezig met iemand anders aan het spel en wat mijn partner al geprobeerd heeft is te werken met hittest maar dat werkte helaas niet.

Weet iemand ook een oplossing?

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 10/01/2008 10:46
Avatar van vinTage Nieuw lid hitTest is de enige juiste manier 
Offline BaddyZ - 10/01/2008 11:44 (laatste wijziging 10/01/2008 11:50)
Avatar van BaddyZ Nieuw lid ik heb het tot nu toe nog zo:

  1. depthGoed = 0;
  2. depthSlecht = 0;
  3. goedeObjecten = new Array();
  4. slechteObjecten = new Array();
  5. script.onEnterFrame = function()
  6. {
  7.  
  8. goedeObject = _root.attachMovie("val", "val"+depth, depth++);
  9. goedeObjecten.push(goedeObject);
  10. goedeObject._x = Math.random()*550;
  11. goedeObject._y = -50;
  12. goedeObject.speed = (Math.random()*8)+2;
  13. }
  14.  
  15. function valSlecht(){
  16. slechteObject = _root.attachMovie("valslecht", "valslecht"+depth, depth++);
  17. slechteObjecten.push(slechteObject);
  18. slechteObject._x = Math.random()*550;
  19. slechteObject._y = -50;
  20. slechteObject.speed = (Math.random()*8)+2;
  21. }
  22.  
  23.  
  24.  
  25.  
  26. _root.createEmptyMovieClip("watchCollision", this.getNextHighestDepth());
  27. watchCollision.onEnterFrame = function() {
  28. for (var i:Number=0; i<goedeObjecten.length; i++) {
  29. if (goedeObjecten[i].hitTest(netje)) {
  30.  
  31. goedeObjecten[i].removeMovieClip();
  32. goedeObjecten.splice(i, 1);
  33. updateScore(10);
  34. }
  35. }
  36. };


In de movieclips val en valslecht heb ik een script gemaakt die ervoor zorgt dat ze naar beneden vallen.

Nu moet ik dus hebben dat ze random boven het scherm worden gezet en dat ze naar beneden vallen. Dit werkt dus niet!!
Offline vinTage - 10/01/2008 11:58
Avatar van vinTage Nieuw lid
Citaat:
Nu moet ik dus hebben dat ze random boven het scherm worden gezet en dat ze naar beneden vallen. Dit werkt dus niet!!


Wat wil je nou...hitTest en nou dit weer ?


if (_root["goedeObjecten"+i].hitTest(netje)) {


was di ???
= _root.attachMovie("val", "val"+depth, depth++);
Offline BaddyZ - 10/01/2008 12:08
Avatar van BaddyZ Nieuw lid dan voegt ie de movieclip in goedeObject toe en goedeObject pusht em in de array goedeObjecten
Offline vinTage - 10/01/2008 12:10 (laatste wijziging 10/01/2008 12:11)
Avatar van vinTage Nieuw lid
BaddyZ schreef:
dan voegt ie de movieclip in goedeObject toe en goedeObject pusht em in de array goedeObjecten


Nou nee hoor

http://www.vint...nScript/91/
attachMovie("linknaam", "nieuwe naam", depth)
Offline BaddyZ - 10/01/2008 12:32 (laatste wijziging 10/01/2008 13:24)
Avatar van BaddyZ Nieuw lid thnx:)

kheb het nu zo gedaan, probleem nu is dat het object stil op het scherm blijft staan terwijl het naar beneden moet gaan vallen:

  1. //timer
  2. _root.startTime = getTimer()/1000;
  3. _root.tempCountdown = 60; // 1 minute
  4.  
  5. var depthGoed:Number = 0;
  6. var depthSlecht:Number = 0;
  7. goedeObjecten = new Array();
  8. slechteObjecten = new Array();
  9.  
  10. script.onEnterFrame = function()
  11. {
  12.  
  13. goedeObject = _root.attachMovie("val", "val"+depth, depth++, {
  14. _y:100,
  15. _x:100});
  16.  
  17. goedeObjecten.push(goedeObject);
  18. goedeObject.speed = (Math.random()*8)+2;
  19. goedeObject.onEnterFrame = function() {
  20. if (goedeObject._y>Stage.height) {
  21.  
  22. updateScore(-5);
  23. this.removeMovieClip();
  24. }
  25. }
  26.  
  27. }
  28.  
  29. function dropObject()
  30. {
  31.  
  32. this._y += this.speed;
  33. if (this._y>Stage.height)
  34. {
  35. updateScore(-5);
  36.  
  37. this.removeMovieClip();
  38. this.remove();
  39. }
  40. }


wat er nu gebeurt is als ik rechtermuisklik doe en dan op Play klik dan krijg je het begin scherm te zien en daar zie je de objecten naar beneden vallen :S
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.174s