login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Actionscript voor button?

Offline JamesMartin - 05/01/2008 17:48
Avatar van JamesMartinNieuw lid Ik ben nu al uren bezig aan Flash, maar ik krijg maar niet wat ik wil, hopelijk kan iemand mij helpen  

Ik heb een button gemaakt, en nu wil ik dat wanneer ik op die button klik, dat er een tekstje tevoorschijn komt. Ik heb dus rechts geklikt op de button, en de volgende actionscript ingegeven:

on(press)
{
gotoAndStop (7);
}

Dan heb ik in frame 7 een tekstje gezet (dmv een nieuwe hoofdframe in te voeren), maar wanneer ik dan op 'probeer film' klik, krijg flikkert mijn tekstje voortdurend, en gebeurt er niks wanneer ik op mijn button klik. Daarom heb ik in frame 1 een stop(); gezet, maar nu gebeurt er helemaal niks meer wanneer ik op mijn button probeer te klikken.

Ik weet het, ik heb ergens een ongeloofelijk domme fout gemaakt, maar ik kan maar niet vinden waar, en ik heb goesting om mijn computer de venster uit te gooien  , dus ik hoop dat iemand me kan helpen!

Alvast erg bedankt!!

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline spacegremlin - 05/01/2008 19:41
Avatar van spacegremlin Nieuw lid zorg er voor als je een symbool aan maakt voor de button dat je button selecteerd, en niet laat staan als movie clip.

nu je een probleem hebt, probeer eerst even met release ipv press. werkt het dan allemaal, kan je altijd even kijken of het met press werkt. maar zou geen problemen moeten geven.

voor de gotoandstop, gewoon even op gotoandplay.

laat maar weten of je eruit gekomen bent.

vr.grt.


Offline cyberninjah - 23/01/2008 21:55
Avatar van cyberninjah Lid on (release) {
getURL("http://www.sitemasters.be", "_self");
}

mischien ?
Offline StephenSwat - 24/01/2008 08:14 (laatste wijziging 24/01/2008 08:14)
Avatar van StephenSwat Nieuw lid
  1. on(press)
  2. {
  3. gotoAndStop (7);
  4. }


  1. stop();
in frame 1 en 7  
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.185s