login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Hoe krijg ik dit effect?

Offline Keith - 27/12/2007 13:31
Avatar van KeithGrafische gevorderde Ik heb een voorbeeld gezocht van een effect wat ik bedoel.
http://www.temp...10944.html
In de preview komt het effect een x aantal keer voor.
Ik bedoel het effect waarbij het lijkt als of de vorm " groeit "
Ik denk dat dit gedaan wordt met een mask maar, ik heb het zelf geprobeerd maar mij lukt het niet. Ik heb ook al tevergeefs gezocht naar een tutorial maar dan krijg je enkel tutorials waarbij ze met een mask over een foto heen gaan, maar de foto is dan alleen zichtbaar op het moment dat de mask er over heen gaat..
Dus, heeft iemand een tutorial hier over, zin om er een te schrijven of denk je het zo uit te kunnen leggen? Graag!

12 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 27/12/2007 14:35
Avatar van vinTage Nieuw lid Dat is gewoon masken inderdaad.
Je moet gewoon je masklayer per keyFrame aanpassen.
Je hebt dus je layer met je image (zeg 10 frames lang)

Op je mask layer maak je één keyFrame en tekent daar je eerste stukje mask, dan klik je in die laag op de 2e kerframe en dan f6, dan krijg je een nieuwe frame met daarin nog je vorige mask, deze pas je nu aan zodat hij groter word/bocht omgaat/whatever.
Dan zelfde op 3, 4, etc..
Offline Keith - 27/12/2007 15:17 (laatste wijziging 27/12/2007 15:26)
Avatar van Keith Grafische gevorderde
vinTage schreef:
Dat is gewoon masken inderdaad.
Je moet gewoon je masklayer per keyFrame aanpassen.
Je hebt dus je layer met je image (zeg 10 frames lang)

Op je mask layer maak je één keyFrame en tekent daar je eerste stukje mask, dan klik je in die laag op de 2e kerframe en dan f6, dan krijg je een nieuwe frame met daarin nog je vorige mask, deze pas je nu aan zodat hij groter word/bocht omgaat/whatever.
Dan zelfde op 3, 4, etc..


hmm daar was ik al een beetje bang voor.. maar als ik zelf per frame animeer wordt het nooit vloeiend.. meer frames dacht ik vorige keer maar dan wordt de hele animatie gewoon langzamer, met de fps spelen zal niet meer gaan aangezien ik al een vrij groot stuk heb gemaakt op 25 fps..


is er bijvoorbeeld geen functie die er voor zorgt dat wanneer je een mask een path laat volgen(bijvoorbeeld een mask in de vorm van een cirkel) dat hij dan de plaatsen waar de mask al geweest is nog steeds zichtbaar maakt?

zeg maar zo dus: http://img165.i...eldpr6.jpg  
links is dus hoe het is en rechts hoe ik hoop dat er een functie voor bestaat
Offline vinTage - 27/12/2007 15:32
Avatar van vinTage Nieuw lid Jawel, attach gewoon movieClips aan je maskclip in een onEnterFrame.
Offline Keith - 27/12/2007 15:45
Avatar van Keith Grafische gevorderde uuh moet ik dan 1 movieClip aan maken en deze iedere frame op de plek van het mask aanmaken? Ik weet alleen niet hoe ik een movieClip vanuit action script kan aanmaken en hoe ik deze dan de coordinaten geef van de cirkel van de mask. Zou je me hiermee misschien kunnen helpen?
Offline vinTage - 27/12/2007 17:09 (laatste wijziging 27/12/2007 17:10)
Avatar van vinTage Nieuw lid Je tekent een pad en laat dat volgen door een clipje.
Via een onEnterFrame attach je movieClips aan een mask met de positie van je guide ding
  1. //masker clip maken
  2. createEmptyMovieClip("masker", this.getNextHighestDepth());
  3.  
  4. i = 0
  5. onEnterFrame = function(){
  6. i++
  7. masker.attachMovie("maskClip", "maskClip", i, {_x:maskClip._x, _y:maskClip._y});
  8. image.setMask(masker)
  9. }


http://www.vintagesworld.be/hulp/zooi/maskDing.fla
Offline Keith - 27/12/2007 17:45
Avatar van Keith Grafische gevorderde WOW!!! dankje dit zocht ik!
Je hoort het wel als ik nog meer problemen krijg ;)
Offline robmoorman - 27/12/2007 19:27
Avatar van robmoorman PHP interesse beter maak je dat met After Effects -> 3D stroke 
Offline Keith - 27/12/2007 22:11
Avatar van Keith Grafische gevorderde
g0dlike schreef:
beter maak je dat met After Effects -> 3D stroke 


het is iets voor school en moest in flash, jammer genoeg ;) om in flash een actie te doen als je in after effects doet met simpel de camera draaien ben ik in flash een uur bezig 

@vintage
over vorige topic die nu op slot zit: verven was misschien een verkeerd woord, was meer opzoek naar iets zonder image die je gebruikt die als mask toont, dus dat hij nog precies het zelfde doet maar dan zonder dat je de "maskClip" ziet
Offline vinTage - 27/12/2007 22:14 (laatste wijziging 27/12/2007 22:15)
Avatar van vinTage Nieuw lid euh...geef die _alpha 0 

maskClip._alpha = 0

ik zou in after effects ook een uur bezig zijn hoor 
Offline Keith - 27/12/2007 22:19
Avatar van Keith Grafische gevorderde
vinTage schreef:
maskClip._alpha = 0


als ik deze as op frame 1 van maskClip zet gebeurd er niets
als ik deze as bij de as van de layer as plak (hehe as) dan zie ik niets meer, doet mn mask het dus niet
en als ik hem in de layer "guided" plak krijg je het zelfde als hier boven

help  

hoop ooit nog eens iets van flash te snapen  
Offline vinTage - 27/12/2007 23:17
Avatar van vinTage Nieuw lid oops, mijn fout:

maskClip._visible = false
Offline Keith - 28/12/2007 01:12 (laatste wijziging 28/12/2007 11:03)
Avatar van Keith Grafische gevorderde oke nu werkt hij en is het ook de oplossing voorlopig 

edit
ik probeer nu het boven uitgelegde, uitgewerkte, werkende idee toe te passen op iets anders en dit in een movieClip te proppen.. werkt allen neit zo goed

zou je hier misschien even naar kunnen kijken?
http://rapidsha...t.fla.html


edit2 nvm.. ik had de linkage neit goed staan was vergeten om "export for actionscript" aan te vinken, koste me alleen wel 2 uur om dat te vinden lol  

edit3
Is het mogelijk om 1 movieClip een andere hoeveelheid fps te geven?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.259s