login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

fotoalbum ... snap het niet

Offline Anoniem - 23/12/2007 21:07 (laatste wijziging 23/12/2007 22:54)
Avatar van AnoniemNieuw lid Hoi ik ben bezig met dit (http://www.ffiles.com/flash/photo_g...llery_1021.html) fotoalbum op mijn website te krijgen. Echter het lukt voor geen meter. Ik heb allerlij AS bestanden er bij gekregen, een fla, een swf en een xml bestand. Nu is mijn vraag hoe zet ik dat in mijn bestaande website.fla bestand zodat wanneer er bij mij op de site op foto's geklikt wordt ze ook daadwerkelijk dit album te zien krijgen?

Voor het geval iemand het nog niet doorhad ik ben beginnende flasher, want dit is volgens mij redelijk basisch.

bedankt alvast he!

PS: zo ziet mijn swf bestand er uit
http://www.pseventsupport.nl/website.jpg

10 antwoorden

Gesponsorde links
Offline master666 - 28/12/2007 18:17 (laatste wijziging 28/12/2007 18:18)
Avatar van master666 Lid is idd niet zo moeilijk, dat gaat via actionscript:

ik ga de movieclip die als link naar het fotoboek word gebruikt als instancename 'lnkFotoboek' geven en de swf van het fotoboek 'boek.swf'

  1. lnkFotoboek.addEventListener(MouseEvent.CLICK, fotoboekLaden);
  2.  
  3. public function fotoboekLaden(e:Event):void {
  4. var url:String = "boek.swf";
  5. var ldr:Loader = new Loader();
  6. var req:URLRequest = new URLRequest(url);
  7.  
  8. ldr.load(req);
  9.  
  10. root.addChild(ldr);
  11. }

dit zou ongeveer moeten werken, vergeet niet dien swf in dezelfde map als de website.swf te plaatsen...

deze code moet je in je website.swf plaatsen op een nieuwe layer in je maintimeline, zorg er wel voor dat op diezelfde frame uw lnkFotoboek al bekend is!
Offline Anoniem - 28/12/2007 20:30
Avatar van Anoniem Nieuw lid "ik ga de movieclip die als link naar het fotoboek word gebruikt als instancename 'lnkFotoboek' geven en de swf van het fotoboek 'boek.swf'"

ik heb alleen geen movieclip, alleen actionscript files
Offline master666 - 29/12/2007 00:06
Avatar van master666 Lid met die movieclip bedoel ik die link fotoboek...

of heb je die niet geconverteerd naar Movieclip (selecteren, rechter muisknop, convert to symbol, naam geven) en dan een instancename geven door er op te klikke en dan linksonder instance name invullen.
Offline Anoniem - 29/12/2007 22:24
Avatar van Anoniem Nieuw lid staan wel nog een aantal fouten nu in en nadat ik nu mijn website.swf heb geupload zie ik het album ook nog niet verschijnen. Doordat ik de knop 'foto' op de website heb veranderd in een movieclip met als instancename InkFotoboek is hij niet meer clicable?

dit zijn de fouten overigens:

Onverwachte } aangetroffen
Linkerkant van operator moet een variabele of een eigenschap zijn.
Onverwachte # aangetroffen
Kenmerk is gebruikt buiten klasse.
Offline master666 - 30/12/2007 11:46
Avatar van master666 Lid
  1. lnkFotoboek.addEventListener(MouseEvent.CLICK, fotoboekLaden);
  2.  
  3. function fotoboekLaden(e:Event):void {
  4. var url:String = "boek.swf";
  5. var ldr:Loader = new Loader();
  6. var req:URLRequest = new URLRequest(url);
  7.  
  8. ldr.load(req);
  9.  
  10. addChild(ldr);
  11. }


this should do the job, let er op dat de boek.swf in dezelfde map staat dan de website.swf/fla en dat de lnkFotoboek bestaat op de frame van die AS -code, beste is van op iedere keyframe van die lnkFotoboek dat handmatig aan te passen...
Offline Anoniem - 30/12/2007 13:46
Avatar van Anoniem Nieuw lid nou ik kom alleen maar op meer fouten ... wil eigenlijk niet opgeven, maar ben nu alleen maar jou op je zenuwen aan het werken volgens mij 
Offline master666 - 30/12/2007 14:09 (laatste wijziging 30/12/2007 15:30)
Avatar van master666 Lid hmm,

kan je mij je website.fla eens doorsturen?
Offline Anoniem - 30/12/2007 14:36
Avatar van Anoniem Nieuw lid gemaild. ... ik zou je mail adres hier weghalen. Ik heb em opgeschreven
Offline master666 - 30/12/2007 15:33
Avatar van master666 Lid allwright, heb het bekeken,

probleem 1: veeeeeel te grote warboel...
probleem 2: dit is nog geschreven in AS2, wss allemaal stukjes code van internet geplukt... (ik kan zelf geen AS2, enkel AS3)

maar goed, tis wel oplosbaar als er iemand anders hier de code om een externe swf in te laden via een button in AS2 kan posten is het niet moeilijk meer om het er in te vlammen...

greetz
Offline Anoniem - 30/12/2007 16:19
Avatar van Anoniem Nieuw lid alle scripts komen inderdaad van internet. Sommige daarvan werken alleen met as2 en heb daarom ingesteld dat ik met as2 ga werken. Wist overigens niet dat er zo'n groot verschil tussen beide zat.

Warboel was ik al bang voor dat je dat zou zeggen in ieder geval bedankt.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.203s