login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

dynamisch textfield en de tween classe (Opgelost)

Offline bremskie - 11/12/2007 21:34
Avatar van bremskieNieuw lid HAllo mensen ik had een vraag over de tween classe van Flash.
Kan ik deze ook gebruiken op dynamisch css styled textfields.
Dus op tekstvelden dynamisch geladen uit tekstbestanden of dynamisch geladen via php en mysql.
Nu heb ik een textfield in een movieclip gezet en op de movie clip heb ik de tween gezet met als gevolg dat ik mijn teksten niet meer zet. Hoe pak ik dit aan? Het gaat me niet om code maar meer om werkwijze 

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 11/12/2007 21:36
Avatar van vinTage Nieuw lid Je MOET je font embedden als je je text wilt masken/tweenen etc etc
Offline bremskie - 11/12/2007 21:42 (laatste wijziging 11/12/2007 22:13)
Avatar van bremskie Nieuw lid Ok dat ga ik ff proberen bedankt voor je snelle reply

{edit}

Nu in de oude situatie had ik mijn fonts geladen in een aparte swf file (embedfont.swf). De koppelingseigenschappen van deze fonts zijn: exporteren voor actionscript, exporteren voor delen bij uitvoering en exporteren in eerste frame
Als mijn master.swf geladen word deze embedfont.swf geladen alvorens die mijn mian_menu.swf en mijn eerste pagina home.swf geladen word.
Ook zit erin mijn Master.swf een loadvar voor het laden van mijn externe teksten. En op de gewone pagina's zit een new textfield.stylesheet voor de css met de daarbij de verwijzing naar welke tekst hij moet ophalen.
Kan ik deze constructie nu nog gebruiken? Of moet het nu geheel anders dus een loadvar en een stylsheet op elke losse pagina ?

Offline vinTage - 11/12/2007 23:00
Avatar van vinTage Nieuw lid Normaal gezien kan je een textveld waarin de font ge-embed zit gewoon tweenen, dit maakt (volgens mij) niet uit of er css op losgelaten wordt.
Ik weet niet of je het font echt per textveld embed, maar via actionscript kan je ook meegeven of dat moet gebeuren:

Op mn forum heb ik ook iets staan met 2 aparte swfjes en fonts embedden.
Hopelijk bedoel je dit ?
Offline bremskie - 11/12/2007 23:48 (laatste wijziging 12/12/2007 00:40)
Avatar van bremskie Nieuw lid Als ik een van mijn flv's bekijk in flash dan zie ik in de bibliotheek de fonts,,, die uit mijn bilbliotheek van de embedfonts.swf zijn gesleept.Op elke pagina is dit gedaan
Dus in de fonttype veld van mijn textfield zie ik een sterretje achter de desbetreffende fonts staan. Deze zijn toch embed?
Dus mijn fonts worden eerst geladen zeg maar tegelijkertijd met de preloader in mijn master.swf alvorens de rest van mijn website geladen word.
Op elke pagina is een aparte loadvar voor mijn css en een level0 verwijzijng naar een enkele loadvar voor het laden van de text in mijn Master.swf dus.
Natuurlijk kan ik dat ook anders doen door op elke pagina waar tekst staat een loadvar voor de tekst maken en een loadvar voor deCss. Ik denk dat , dat de situatie is waaruit jij denkt. Opzich geen probleem

Maar even terzijde het tekstveld staat nu in een movieclip(MC.tekst), laten we zeggen met de instance naam tekst_mc.
De tweeen zijn bij mij gezet op tekst_mc. Dus ik zie daadwerkelijk de tween gebeuren daarop.
De code van de loadvars van het laden van de externe tekst en de externe css deze zet ik toch op de tijdlijn IN de movieclip(MC.tekst) of zet ik die gewoon op de main tijdlijn?

Opgelost en bedankt ,,,, de oplossing was beide loadvars respectievelijk voor de te laden txt en de css op de tijdlijn te zetten IN de movieclip Mijn tweens script zitten daarentegen wel op de mainline Nogmaals bedankt
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.157s