login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Objecten uit de lucht laten vallen

Offline BaddyZ - 10/12/2007 13:41 (laatste wijziging 10/12/2007 14:06)
Avatar van BaddyZNieuw lid Hallo,

ik ben bezig met een spel waarbij je skaters moet opvangen met een netje.

Nu wil ik de skaters laten vallen. Ik heb het volgende gedaan:
Ik heb een blokje aangemaakt en die geconvert naar een movieclip symbol genaamd val(dit is het skatertje). Deze heb ik weer geconvert naar een movieclip symbol genaamd skater.

Dubbel klik op val gedaan. Nu heb ik op het blokje rechtermuisklik gedaan en dan copy motion as AS3.0 om het een instance naam te geven, instance naam = skaterkey

Nu wil ik steeds blokjes "uit de lucht" laten vallen en dit heb ik zo geprobeerd:

  1. dropNew();
  2. function drop(){
  3. skaterkeyval = skaterkey._y;
  4. if (skaterkeyval <= valheight) {
  5. skaterkey._y = skaterkey._y + step;
  6. drop();
  7.  
  8. }
  9.  
  10. else {
  11. dropNew();
  12. }
  13.  
  14. }
  15.  
  16. function dropNew(){
  17.  
  18. valwidth = 550;
  19. skaterkey._x = Math.random() * valwidth;
  20.  
  21. skaterkey._y = 0;
  22. valheight = 400;
  23. step = 5;
  24.  
  25. drop();
  26. }


Nu krijg ik dit te zien als ik CTRL+Enter druk:
256 levels of recursion were exceeded in one action list.
This is probably an infinite loop.
Further execution of actions has been disabled in this movie.


hij loopt idd in een infite loop maarja dat is ook de bedoeling:P weet iemand een oplossing hiervoor?

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Mad_Mike - 10/12/2007 13:51
Avatar van Mad_Mike PHP beginner voor een oneidige lus moet je volgens mij altijd gebruik maken van een while(true) statement.

Maar denk dat de flashexpert hier op SM hier wel een beter / goed antwoord op weet 
Offline BaddyZ - 10/12/2007 14:23
Avatar van BaddyZ Nieuw lid is er ook een andere manier hoe ik in adobe flash een movieclip een instance name kan geven ?
Offline Stijn - 10/12/2007 14:30
Avatar van Stijn PHP expert
  1. valheight = 400;
  2. step = 5;
Dat zijn lokale variablen. Maak die globaal en roep die aan met _root.{varname} of gewoon {varname}.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.185s