login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Javascript aansturen vanuit Flash

Offline Trax - 23/11/2007 15:51 (laatste wijziging 26/11/2007 11:37)
Avatar van TraxNieuw lid Hey iedereen,

ik ben al enige tijd aan het werken aan iets dat je best kan vergelijken met een lightbox. Een popup zonder dat het een popup is eigelijk. Vroeger moest je alle inhoud in de pagina steken, maar nu kan je eender welke pagina incl. tekst, beelden,... extern erin laden omdat het gebruik maakt van een iframe. Dit is op zich al een leuk iets dat je gemakkelijk zonder flash ook kan gebruiken.

Wat ik nu wil doen is hetzelfde openen vanuit flash! Dat moet zeker kunnen, maar mijn kennis mbt javascript in combinatie met flash rijkt echter niet zover. Ik heb al erg veel geprobeerd en in de bijlage vindt je ook een ver uitgewerkt voorbeeld. Het is dus de bedoeling dat de html pagina bovenop de flash movie komt te liggen.

Dus als iemand me even zou kunnen verduidelijken hoe ik vanuit flash hetzelfde resultaat kan krijgen dan vanuit de html pagina zou dat geweldig zijn.

Nog even vermelden dat dit zeker geen post is zoals je er hier soms ziet waarin de auteur al het werk door iemand anders wil laten doen. Absoluut niet! Dit is op zich al een leuk dingetje, ik wil het alleen nog wat uitbreiden, maar zit voorlopig aan mijn limiet.

Met dank aan alle mensen die hier tot nu toe al aan meewerkten.

Alvast erg bedankt!

Bijlage: http://rapidshare.com/files/71723195/frameBox.zip


UPDATE:

HTML code:

<a href="#lightbox1" rel="lightbox1" class="lbOn">Voorbeeld vanuit html</a>

Werkt vanuit html maar ik zou dit willen aanroepen vanuit mijn flash.

Dit werkt niet:
ActionScript:

knop_btn.onRelease = function(){ getURL('#lightbox1');}




Ik krijg het gewoon niet aan de praat en weet eigelijk niet meer goed wat nog te doen.

Iemand raad? Thx.

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 23/11/2007 17:15 (laatste wijziging 23/11/2007 17:15)
Avatar van vinTage Nieuw lid javascript aanroepen vanuit flash

getURL("javascript:JeFunctie('eventueleVars');");


ff geen tijd om die zip te downen/bekijken
Offline Trax - 24/11/2007 00:39
Avatar van Trax Nieuw lid zover was ik al, maar in dit geval ligt het net even anders, als je later even tijd hebt om de zip te bekijken zal het wel duidleijker zijn. Toch alvast bedankt!
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.169s