login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

If / else achtig iets met variablen?

Offline Keith - 13/10/2007 20:04
Avatar van KeithGrafische gevorderde Ik heb iets gebouwd in flash waarmee je een poppetje ziet en dan kan je met knoppen kleertjes uit kiezen, hoofd, shirt,broek en schoenen

nu wil ik iets van een check knop maken waar bij de flash kijkt of alles bij elkaar past, ik heb heel duidelijk 4 verschillende setjes gemaakt.

is zo iets mogenlijk zoja, is hier ergens een tutorial voor of zou iemand me het kunnen uitleggen?

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline CDNC - 13/10/2007 21:00 (laatste wijziging 13/10/2007 21:00)
Avatar van CDNC PHP ver gevorderde gewoon wat if-jes:
  1. <?
  2.  
  3. if(($trui == blauw && $broek == blauw && $hoofd = blauw && $schoenen == blauw)
  4. XOR ($trui == groen && $broek == groen && $hoofd = groen && $schoenen == groen)
  5. XOR ($trui == geel && $broek == geel && $hoofd = geel && $schoenen == geel))
  6. {
  7. echo 'goed';
  8. }
  9. else
  10. {
  11. echo 'nie goed';
  12. }


Ik ken Flash niet, maar Qua if gedoe is dat toch hetzelfde
Offline Scott - 13/10/2007 21:22
Avatar van Scott Gouden medaille

PHP ver gevorderde
Keith, probeer je eens in te leven in ons: je hebt geen idee waar het voor is en hoe het geheel er uitziet. Lees dan je vraag nog eens.

Snap je dat dat niet op een normale manier te beantwoorden is ?
Offline vinTage - 13/10/2007 21:31 (laatste wijziging 13/10/2007 21:36)
Avatar van vinTage Nieuw lid if else werkt in flash idd zoals in php
checken via een knop:
  1. //checkKnop is de instancenaam van je button
  2. checkKnop.onRelease = function(){
  3. //meuk
  4. }


Je hebt, neem ik aan, aan de zijkant je "onderdelen" staan waarmee je je figuurtje aankleed.
Je zult dus een check moeten maken welke onderdelen er gebruikt zijn.
Één van de mogelijkheden is om via hitTest te kijken welke bv: hoofd er is gebruikt.

Stel je hebt dus 4 hoofden genaamd hoofd1, hoofd2 tm hoofd4.
In je "aankleed veld" maak je de figuur die je kan aankleden en splitst dat op in de verschillende onderdelen...hoofd, trui, broek etc en geeft die logische instancenamen.

nu kun je ongeveer zoiets doen:
  1. if(hoofd1.hitTest(hoofd)){
  2. //hoofd1 ligt op het aankleedveld op postitie van het hoofd
  3. }


En dit dus voor elk item wat je hebt, uiteindelijk weet je dus welke onderdelen er gebruikt zijn, adh van die onderdelen kan je met je if elsjes gaan kijken of alles bijeen hoort.


Mocht je intresse hebben, ik heb ook ooit zoiets gemaakt voor hollandbeach.nl, als je jezelf registreert, dan kan je je eigen avatar aankleden (keuze uit 6 mannetjes/vrouwtjes en een hoop kleding/kapsels etc) de avatars worden gebruikt bij de reacties op strandpaviloens.

voorbeeldjes beetje naar beneden scrollen

Ik geloof niet dat het heel populair is, maar het was een leuke opdracht 


edit3000, En de eerst gebruikte ava op die site 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.189s