login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

html preloader voor flash file's

Offline RIC - 28/09/2007 12:45
Avatar van RICLid Ik heb een website met daarin een flash menu maar als je nu op een knop drukt (dus naar een andere pagina gaat) dan wordt de flash file opnieuw geladen en dat wil ik niet. Is er een soort van html preloader voor flash files?

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stijn - 28/09/2007 13:05
Avatar van Stijn PHP expert Als je naar een andere html pagina gaat en daar staat opnieuw een flash film zal deze eerst moeten geladen worden.

Je kan een preloader maken voor je flash files. Er staat hier een tutorial over hoe je een flash preloader moet maken.
Offline vinTage - 28/09/2007 13:35 (laatste wijziging 28/09/2007 13:37)
Avatar van vinTage Nieuw lid Als je je navigatie in flash maakt (en verder niet opvangt voor mensen zonder flash/javascript) dan kan je ook gewoon gebruik maken van frames, in flash gebruik je dan zoiets:

  1. knopje.onRelease = function(){
  2. getURL("welkePagina.html", "frameNaam");
  3. }


Voordeel: de hele navigatie (en alle andere zaken op de index) nooit herladen hoeven worden, zo kan je bv ook een mp3 spelertje laten spelen dat niet telkens opnieuw begint..
nadeel: flash only navigatie is al niet SEO, frames al net zo min.
Offline RIC - 28/09/2007 16:33
Avatar van RIC Lid Frames wat zijn dat sorry maar frames zijn bij mijn verboden.

Dat flash niet SEO is weet ik maar daar heb ik een oplossing voor en Adobe is druk bezig ervoor te zorgen dat google flahs files kan inlezen .
Offline vinTage - 28/09/2007 16:43
Avatar van vinTage Nieuw lid Dat kan google allang.

En als je zoals stijn al zei gewoon de navigatie preload, dan is het allemaal al een stuk minder erg.

Eens iemand de navigatie heeft gedownload zit die in zn cache, dus op een 2e pagina zou het al minder erg moeten zijn.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.169s