login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Procentuele vooruitgang van laadtijd..

Offline Babak - 22/09/2007 18:25
Avatar van BabakMySQL interesse beste mensen,

ik wist niet precies in welke categorie ik deze topic moest plaatsen, dus vandaar maar hier voor gekozen.

Ik wil dus als iemand op inloggen drukt, dat er dan een schermpje tevoorschijn komt met :

loading: (getal)%

en die getal moet om de 2 sec met 10% stijgen zeg maar..

kan iemand mij hiermee helpen?

11 antwoorden

Gesponsorde links
Offline jerone - 22/09/2007 19:32 (laatste wijziging 22/09/2007 20:52)
Avatar van jerone JS gevorderde Dit zou met javascript kunnen:
  1. function opteller(x){
  2. span = document.getElementById('opteller');
  3. x = (!x) ? 0 : x;
  4. if(x < 101){
  5. span.innerHTML = "loading: " + x++ + '%';
  6. setTimeout("opteller('" + (x++) +"')", 2000);
  7. }
  8. }
(aangepaste afteller van de scripts)

Miss heb hier nog wat aan: Leejoo.nl
Offline Gerard - 22/09/2007 21:00
Avatar van Gerard Ouwe rakker
Babak schreef:
Ik wil dus als iemand op inloggen drukt, dat er dan een schermpje tevoorschijn komt met :

loading: (getal)%

en die getal moet om de 2 sec met 10% stijgen zeg maar..

Jij gaat voor de award "beste pester van bezoekers". Waarom wil je een loader hebben voor zoiets?
Offline Babak - 22/09/2007 22:34
Avatar van Babak MySQL interesse Gewoon, is wel mooi, lijkt het meer dynamisch.
Offline Bruud - 23/09/2007 10:07
Avatar van Bruud Nieuw lid lol dan moet je dus 20 sec wachten voor ej ben ingelogd:P
Offline mathiasB - 23/09/2007 12:58
Avatar van mathiasB HTML interesse Ja, volgens mij gaat dat irriteren na een tijd? niet?
Offline zointer - 23/09/2007 13:41 (laatste wijziging 23/09/2007 13:43)
Avatar van zointer HTML gevorderde
Babak schreef:
beste mensen,
ik wist niet precies in welke categorie ik deze topic moest plaatsen,
[...]

Als je niet weet plaatst het dan bij overige. 

Doe het met flash, zie deze preloader

[edit]Nog even iets opmerken, wat jij wil doen is wel zeer lang.[/edit]
Offline Dark_Paul - 24/09/2007 17:11
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Ik kan je met 100% zekerheid zeggen dat het de eerste keer een beetje leuk is, de 2e keer wordt het vervelend en na 3 keer is je bezoeker er echt ziek van.
Zo'n preloader moet je alleen maken als je site écht veel laadtijd vergt. Nu irriteer je de bezoeker er alleen maar mee. Sowieso is 20 sec. wachten wel erg lang. Als je dat dan wil, doe het dan max. 1 seconde. Laat het hele idee liever helemaal achterwege.
Offline tug3506 - 24/09/2007 21:31
Avatar van tug3506 Nieuw lid Grappig, iedereen doet zijn best om de bezoekers zo min mogelijk te laten wachten en jij wil ze 20 sec. laten w88ten....

(laten we het houden op apart..)
Offline vinTage - 24/09/2007 21:54
Avatar van vinTage Nieuw lid Zo blijven zn bezoekers in iedergeval wel langer dan 20 seconden op zn site (de eerste keer) 
Offline Pellens - 24/09/2007 21:56
Avatar van Pellens PHP interesse Maar is het dan ook niet mogelijk om degelijk de tijd die nodig is om op te zoeken in de databank of de user & pass terug gevonden worden, weer te laten geven in een percentage?

Dit is dan makkelijk toepasbaar wnr je een gigantische databank zou moeten doorzoeken en het even tijd vergt...

Of is de laadtijd van een zoektocht in een databank nooit langer dan 1 sec mss?   Dan is het overbodig ja  
Offline Dark_Paul - 25/09/2007 18:14
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Als je een fatsoenlijke server hebt duurt het niet lang om in te loggen. Als je dan een preloader zou maken zou je het alleen maar vertragen. Zet er eventueel iets neer als: 'Bezig met inloggen, een ogenblik geduld' of zoiets.
Maar waarschijnlijk zal je dat niet eens nodig hebben.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.18s