login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

scrollende achtergrond

Offline flight19 - 27/07/2007 21:17
Avatar van flight19Nieuw lid ik ben bezig met een website, en wil daar graag door middel van de menu keuze buttons, tevens de achtergrond foto (movieclip) laten verschuiven naar andere x en y posities. Heb vanalles geprobeerd, diverse tutorials geprobeerd, maar geen een werkt naar behoren. Het liefst zou ik het ook in een slide presentation gebruiken.
Hopelijk weet iemand een oplossing, of welke actionscript te gebruiken.

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stijn - 27/07/2007 21:59
Avatar van Stijn PHP expert Als je horizontaal wilt scrollen zal je op de x as moeten werken en als je verticaal wilt scrollen op de y as. Hier een voorbeeldje van een movie clip met instance name bal die ik horizontaal laat "sliden" (je moet die maar in de eerste keyframe zetten):
  1. onEnterFrame = function()
  2. {
  3. bal._x += 5;
  4. }
Als het niet werkt moet je onderste eens proberen (ik heb geen flash om te testen).
  1. bal.onEnterFrame = function()
  2. {
  3. bal._x += 5;
  4. }
Offline flight19 - 28/07/2007 13:10
Avatar van flight19 Nieuw lid helemaal top, bedankt voor de snelle reactie. Goh, dat ik daar zelf niet op ben gekomen, zo een kleine code.
Het werkt, ik heb alleen de onEnterFrame verandert in een onRelease. werkt prima. Thanks !
Offline vinTage - 30/07/2007 01:45 (laatste wijziging 30/07/2007 01:47)
Avatar van vinTage Nieuw lid Dit is denk ik passender ? (sry voor het late antwoord, het topic viel me pas net op)


edit:

Citaat:
Het werkt, ik heb alleen de onEnterFrame verandert in een onRelease. werkt prima

Dan verschuift hij dus éénmalig (per klik) 5 px ? 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.168s