login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Even rood kruisje

Offline xSc - 23/07/2007 17:38
Avatar van xScOnbekend Ik heb een flash gemaakt. Met PHP lees ik haal ik random foto's op, die ik vervolgens met mijn flash laat weergeven. Werkt perfect.

De foto's beginnen vanaf alpha 0% en lopen op naar alpha 100%. Echter, wanneer de pagina geladen wordt, staat er op de plaats van de flash een wit vlak met een rood kruis erin. Dit staat er echter maar 1 seconde, want dan start de flash. In Firefox heb ik dit niet. Wat kun je hieraan doen?

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline webstab - 23/07/2007 18:43
Avatar van webstab PHP ver gevorderde Met javascript op voorhand laden?
Offline vinTage - 23/07/2007 19:49
Avatar van vinTage Nieuw lid Een rood kruisje ? Zo een die je ook ziet bij een ontbrekende image in IE ?
Ik ga er vanuit dat je wel een script gebruikt om je swfjes valid te embedden en de activatieklik te omzeilen.
Meestal werken die scripts in/op een div, die div word dan overschreven, kan het zijn dat in je "orginele" div een missende image staat?
Offline JBke - 23/07/2007 20:22
Avatar van JBke PHP gevorderde als je een groter flash bestand wil laden gebruik je best caching of idd preloaden, MAAR als je bestand echt groot is kan een gebruiker met een 56k verbinding of gprs / UMTS - 3G wel eens lang moeten wachten voor ie iets te zien krijgt Opgelet daarmee. Ik gebruik zelf een image gif die tijdens het laden van een flash rondraait .

Grtz.
Offline vinTage - 23/07/2007 20:32
Avatar van vinTage Nieuw lid Als je een swf preload, hoeft hij alleen de eerste frame te downlaoden, iemand die logisch nadenkt, zorgt er dus voor dat frame 1 (de preloader) zo klein mogelijk is, dan hoeft de bezoeker maar een kleine 50 bytes te downloaden om die al te zien.

Cachen doet flash zelf al, het omzeilt zelfs al die meta tags etc die ervoor verzonnen zijn.

offtopic, om je swf minder erg te laten cachen kan je een random var meegeven in de url (alleen nodig als je veranderend content hebt natuurlijk).

blaat.swf?foo=randomIets
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.162s