login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

importeren van Flash slideshow maker swf file

Offline absolutely - 22/07/2007 16:54 (laatste wijziging 22/07/2007 19:11)
Avatar van absolutelyNieuw lid Hallo allen

Ik ben een beginner en ben sinds kort bezig met het maken van een eenvoudige website. Ik doe dat hoofdzakelijk in Flash. Met de nodige tutorials kom ik een eind. Omdat zelf een slideshow maken me te hoog gegrepen is heb ik een foto slideshow gemaakt in " Flash slideshow maker ". Dat werkt op zich prima en voor een beginner is dat ideaal. Uiteindelijk wordt er een swf file opgeslagen. Nu dacht ik dus dat ik die file kon importeren in Flash en kon plaatsen op de pagina waar ik hem wil hebben. Ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar. Kan dat wel??? en zo ja wat moet ik doen? Wie o wie helpt me er uit.  

Peter

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 22/07/2007 17:04
Avatar van vinTage Nieuw lid In de "hoofd" swf kan je extern een swf inladen door loadMovie.

Bijvoorbeeld:
  1. _root.createEmptyMovieClip("laadClip", this.getNextHighestDepth());
  2. laadClip.loadMovie("slideShow.swf");
Offline absolutely - 22/07/2007 19:03 (laatste wijziging 22/07/2007 19:21)
Avatar van absolutely Nieuw lid Hoi

Bedankt voor je snelle reactie. Je gooit er gelijk een stukje actionscript tegenaan zie ik. Ben echt nog een leek en actionscriopt is nog niet echt aan me besteed. Kun je in beginnerstaal aangeven wat ik moet doen precies?
Peter
Offline vinTage - 22/07/2007 22:12 (laatste wijziging 22/07/2007 22:12)
Avatar van vinTage Nieuw lid Je hebt je "main".swf, ik weet niet of je meerdere frames gebruikt (denk het wel) , maar op de frame waar je die slideshow wilt hebben, daar plaats je de voorgaande code in een keyFrame op de main timeline.

slideShow.swf moet natuurlijk het juiste pad naar die swf hebben.
Offline absolutely - 22/07/2007 22:14 (laatste wijziging 23/07/2007 17:32)
Avatar van absolutely Nieuw lid Ok

Nou daar moet ik uitkomen. Ik ga net zo lang aan de gang tot het me lukt.

Nog even voor de duidelijkheid ( sorry moet nog veel leren ) Ik werk nog in Flash en dus is de pagina nog een FLA bestand. Uiteindelijk wordt het een SWF bestand die evt in Dreamweaver kan worden geimporteerd. Kan ik de SFW file van die slideshow op deze manier importeren in een FLA pagina waar ik nog in werk?
Thanks
Offline vinTage - 23/07/2007 19:38
Avatar van vinTage Nieuw lid Met loadmovie kan je gewoon externe images of swf bestanden ophalen.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.227s