login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Printer aansturen met flash

Offline Koen1 - 01/07/2007 17:11 (laatste wijziging 01/07/2007 17:30)
Avatar van Koen1Nieuw lid Wat betreft Flash ben ik een compleet groentje, omdat ik er meer tegens dan voors in zie. Nu lijk ik 1 voor te hebben gevonden die een heel groot probleem weg zou kunnen halen: het aansturen van printers. Denk hierbij aan het automatisch instellen van 3 kopieen van een document.

Ik heb vernomen dat het mogelijk is om met twee verschillende functies een printopdracht kan worden gegeven. Ik geloof print en printjob. Wie kan mij iets meer hierover vertellen en wellicht wat voorbeelden geven?

-- EDIT --
Inmiddels ben ik er al achter dat ik waarschijnlijk printjob moet gebruiken, omdat print slechts een standaard print opdracht geeft.

Aangezien ik deze vraag in het verleden ook min of meer al heb gesteld even een motivatie voor flash:
- het script gaat gebruikt worden voor het printen van vrachtbonnen, facturen e.d. Mogelijk meerdere paginas en meerdere kopieën. Het gaat hierbij om voorgedrukt papier waarin velden op vaste plaatsen ingevuld moeten worden (bijv. bij een factuur een foooter).
- het script gaat op meerdere verschillende pc's gebruikt worden. Aangezien Firefox en IE nogal afwijken qua printerinstellingen is bovenstaande vereiste niet mogelijk met html (i.c.m. css / javascript).
- aantal kopieën is niet aan te sturen via html o.i.d.

0 antwoorden

Gesponsorde links
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.156s