login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Transition probleem (Opgelost)

Offline faithmike - 31/05/2007 19:54
Avatar van faithmikeNieuw lid Dag beste mensen,

Ik heb al een tijdje geleden een flash site gemaakt, nu heb ik deze resent uitgebreid met een admin systeem. Nu heb ik dus me site in gebruik genomen en kom ik erachter dat hij wat moeilijk doet met transitions en ik heb geen idee hoe ik dit zou moeten verhelpen.

Als mijn site de eerste keer laad is alles goed.

Refresh je de pagina lijkt hij naar transitions van de portfolio pagina te flitsen en dan kan hij ineens de xml category niet meer vinden bij home. Dit is een probleem waar ik het antwoord niet op weet iemand misschien ideeen ?

Mijn website
Neem aub even een kijkje dan snap je denk wel wat ik bedoel.

Groeten FaitH

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 31/05/2007 22:05
Avatar van vinTage Nieuw lid Zonder fla kunnen we niet zoveel (die zal btw ook wel niet zomaar online gegooid worden )

Maar zonder een beetje code oid kunnen we helemaal niks, tenzij je wilt dat we massaal je swf uit elkaar gaan trekken 
Offline faithmike - 03/06/2007 20:14
Avatar van faithmike Nieuw lid hey, sorry voor de late responce weekendje weg.

Maar ja ik hoopte dat iemand misschien dit had meegemaakt en me kon vertellen of het werkelijk aan de transitions zelf zou liggen.

Maarja ik kan wel de fla posten maar het is een probleem dat zich echt alleen online bij refresh voordoet. Ik verwacht niet dat het echt ergens een concrete script fout is.

Ik heb op dit moment even geen tijd maar zal morgen avond de fla wel online gooien.
Offline vinTage - 03/06/2007 23:30
Avatar van vinTage Nieuw lid een wilde gok van me, maar het zou kunnen dat er in je preload frame een bepaalde var gezet word, maar bij refresh is de swf al gecached en dus word die var genegeerd/overschreven (omdat hij even op die andere scene/frame/transition/whatever) zat ?

Offline faithmike - 04/06/2007 17:05 (laatste wijziging 04/06/2007 18:25)
Avatar van faithmike Nieuw lid hmm dat zou heel logisch klinken.

Momenteel is de preloader een aparte swf movie.

stel dat dit het geval is zou een unset aan het begin van de movie dus een oplossing kunnen zijn. (zodat het weer geset word)

Of is er een andere misschien wel makkelijkere manier om dit te doen ?

De fla file:
Portfolio fla

Edit:
Ik ben erachter gekomen dat na een refresh de flash movie helemaal word afgespeeld van frame 1/m 10 zonder te stoppen bij 1 daarna komt hij terug bij 1.

Momenteel heb ik nog geen vars gevonden die tot een oplossing lijden. ik zoek nog even door.

Tot dusver alvast bedankt voor de tips.
Offline vinTage - 04/06/2007 18:27 (laatste wijziging 04/06/2007 18:28)
Avatar van vinTage Nieuw lid En als je op frame 1 eens een stop(); zet ?

2 regels van je rar
Citaat:
Rar!�ϐs��
�������+�t�>��r��!�:i� {�63� ���portfolio_cmsready_01.fla��@iG!���Y��/3
~��Q5 &�@�Pu�f�4o�EM*���:�)�A����PϿ/�`^


Offline faithmike - 04/06/2007 21:16
Avatar van faithmike Nieuw lid er staat een stop op frame 1 :S

Met firefox raad ik je aan rars op te slaan door middel van rechtermuisknop opslaan als.

Op de een of andere manier gaat et script dwars door de stops heen ik heb zelfs een keertje als test op elke frame een stop gezet.

En mijn buttons werken met gotoAndStop(X);
In de preloader maar ik wel gebruik van het inladen van een swf deze laat ik stil staan en daarna laat ik deze afspelen met play();

Ik weet niet of dit invloed heeft bij al gecashte swf's.
Offline vinTage - 04/06/2007 22:01 (laatste wijziging 04/06/2007 22:02)
Avatar van vinTage Nieuw lid Holy shit, wat een hoop dubbele code, dat maakt het lezen en begrijpen niet echt makkelijker 

Wat je zou kunnen proberen is hetvolgende
  1. if(Title != undefined){
  2. textXML.load("xml/" + eval("Title") + ".php");
  3. } else {
  4. textXML.load("xml/home.php");
  5. }


Aangezien je als je de pagina refreshed altijd weer op de home uitkomt, lijkt het me in eerste instantie alleen nodig op de eerste keyframe van category script

edit, volgens mij hoeft die eval er niet eens in 
textXML.load("xml/" + Title + ".php");
Offline faithmike - 04/06/2007 22:22
Avatar van faithmike Nieuw lid Hey man dankjewel dat je even wou kijken.

Ok 1 ding ik ben nog enorme beginner dus de code is idd sloppy 
soz.

Die dubbele code is onderandere omdat deze opnieuw uitgevoerd moest worden.

Ik maak nog een keer een volledig nieuwe site maar voor nu is ie wel nice. alles is zo dynamisch mogelijk opgezet.

Die eval is nodig omdat Title een var is en word ingesteld als je op een buttons klikt.


Maar ik heb het opgelost!!

Het probleem zat hem op de een of andere manier toch in stops en in het onthouden van vars. Wat ik dus heb gedaan is even een aparte layer gemaakt 10x stop(); erin gegooit. Daarna heb ik alles even opgeschroven en er een delete firstplay in gegooit. Deze variable gaf namelijk aan of het script voor het eerst werd gebruik hiermee werden sommige alpha's op 0 ingesteld. Doordat deze in de cash de waarde 1 bleef houden was ie dus niet null of undefined dus werd de alpha gewoon op 100 gehouden dus zag je die rare transition.

Harstikke bedankt mannen. ^^
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.179s