login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

aanal variabelen doorlopen (Opgelost)

Offline Exar - 28/05/2007 12:29
Avatar van ExarNieuw lid Ik heb verschillende movieclips: bullet1, bullet2, bullet3,...
Hoe maak ik een loop die al deze objecten doorloopt.
Dit heb ik geprobeerd maar het werkte niet:
  1. for (i = 0; i < aantalBullets; i++)
  2. {
  3. ["bullet" + i];
  4. }

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline JBke - 28/05/2007 12:33 (laatste wijziging 28/05/2007 12:39)
Avatar van JBke PHP gevorderde ok is dus flash mijn excuses.
Offline mebus - 28/05/2007 12:34 (laatste wijziging 28/05/2007 12:38)
Avatar van mebus Nieuw lid Als je nouw inplaats van bullet1, bullet2, bullet3 een array maakt gaat dit al veel makkelijker...

  1. for($a = 0; $a < count($bullet); $a++) {
  2.  
  3. echo $bullet[$a];
  4.  
  5. }


Sorry.. Zag niet dat het flash was...
Offline Abbas - 28/05/2007 12:38
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
@JBke & mebus: het gaat hier om flash en niet om PHP! 
Offline Exar - 28/05/2007 12:39
Avatar van Exar Nieuw lid om flash
en elke keer mijn mannetje schiet gaat de teller aantabullets omhoog
Offline vinTage - 28/05/2007 12:44 (laatste wijziging 28/05/2007 12:45)
Avatar van vinTage Nieuw lid
  1. for (i = 0; i < aantalBullets; i++)
  2. {
  3. this["bullet" + i]._jaWatte?
  4. }

Maar daar heb je niks aan als ik je vorige post lees ?
Je zal zoiets moeten doen gok ik

  1. aantalBullets = 10//je hebt dus 10 kogels
  2.  
  3. onKeyPressWhatever = function()
  4. {
  5. aantalBullets --;
  6.  
  7. if(aantalBullets <=0)
  8. {
  9. //je kan niet meer schieten
  10. }
  11. }
Offline Exar - 28/05/2007 13:46
Avatar van Exar Nieuw lid ik heb het nodig om van alle rondvliegende kogels te detecterren of ze de enemy raken
Offline vinTage - 28/05/2007 13:53
Avatar van vinTage Nieuw lid gewoon met een hitTest ?

  1. <? kleurke
  2.  
  3. for (i=0; i<aantalBullets; i++) {
  4. if (this["bullet"+i].hitTest(_root.vijand)) {
  5. trace("kogel"+i+" schoot in de kloten van de vijand.");
  6. }
  7. }
Offline Exar - 28/05/2007 14:26 (laatste wijziging 28/05/2007 14:35)
Avatar van Exar Nieuw lid ja het is me gelukt
ik heb nu dit
  1. for(i = 0; i <= 5; i++)
  2. {
  3. if(_root.enemy.hitTest("_root.bullet" + i))
  4. {
  5. _root["bullet" + i].gotoAndPlay(41);
  6. }
  7. }
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.237s