login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Kwaliteit (Opgelost)

Offline BaddyZ - 28/03/2007 15:32
Avatar van BaddyZNieuw lid Hallo,

Ik heb een button menu in adobe photoshop cs2 gemaakt.
Deze heb ik in flash geimporteerd en ben hiermee aan de slag gegaan. Nu als ik het flash bestand als een swf opsla dan krijg ik een slechtere kwaliteit... weet iemand hoe ik dit kan oplossen ?

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Soebam - 28/03/2007 16:02
Avatar van Soebam HTML ver gevorderde Bij export>movie kan je (in flash 8 iig) de jpeg quality instellen.
Offline BaddyZ - 28/03/2007 17:29 (laatste wijziging 28/03/2007 17:30)
Avatar van BaddyZ Nieuw lid heb ik ook al gedaan en nogsteeds hetzelfde probleem
Offline ThAlmighty - 28/03/2007 18:25
Avatar van ThAlmighty HTML beginner heb je wel goed geimporteert?
Offline vinTage - 28/03/2007 18:43
Avatar van vinTage Nieuw lid Je kan ook de kwaliteit in de library instellen, lossless geeft het beste resultaat en zou (normaal gezien) een copy moeten outputten, alleen dan in png ipv jpg.
Offline BaddyZ - 29/03/2007 15:23 (laatste wijziging 29/03/2007 15:25)
Avatar van BaddyZ Nieuw lid ik heb het via de library geprobeerd en nogsteeds zelfde resultaat.
Het plaatje wordt pas lelijk als ik het flash bestand in swf formaat opsla afspeel en dan maximaliseer dan wordt het plaatje pas lelijk anders niet
Offline Soebam - 29/03/2007 15:28
Avatar van Soebam HTML ver gevorderde Oh ja, omdat je een afbeelding dan uitrekt hé. Als het geen ingewikkelde afbeelding is moet je deze proberen in flash te maken, met vectoren. Die verliezen geen kwaliteit als ze uitvergroot worden.
Offline Orves - 02/04/2007 19:44 (laatste wijziging 02/04/2007 19:45)
Avatar van Orves Nieuw lid Om een goed resultaat te krijgen van geimporteerde images moet je gebruik maken van het PNG formaat. JPEG wordt in Macromedia Flash 'gedowngrade' naar een slectere kwaliteit.

PNG formaat wordt het beste door Macromedia ondersteund en daar kun je ook het mooiste de layer effects op los laten. Dit komt omdat een geexporteerde PNG afbeelding vanuit Adobe PhotoShop in laagjes wordt samengesteld waardoor je kwaliteit erg hoog blijft.

Een GIF of JP(e)G wordt gecomprimeerd tot 1 vaste afbeelding, en hierdoor kunnen raden en overvloeiende gedeelten in kwaliteit achter uit gaan.

Met de komst van Flash 9 en de suite zal het ook mogelijk worden een raw-psd te importeren. Hiervoor hebben ze uiteraard gekozen omdat de 2 'grootmachten' nu de handen in elkaar hebben geslagen.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.168s