login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Hoe laat je een foto shape tweenen

Offline webrik - 15/11/2006 16:06
Avatar van webrikHTML interesse Ik heb zitten kijken, maar ik weet niet hoe je 2 objecten in je libary over kan laten lopen naar elkaar, wie kan vertellen hoe het moet. Zou het iets met vectorplaatjes zijn?

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stijn - 15/11/2006 16:09
Avatar van Stijn PHP expert zet ieder object op een aparte layer en zet er een motion tween op 
Offline Abbas - 15/11/2006 16:12 (laatste wijziging 15/11/2006 16:47)
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Zet op je eerste frame het object en selecteer het, druk CTRL + B om dit te 'breken', het moet echt een ruwe vorm worden...
Dan bvb. 20 frames verder zet je je andere object en doe je hetzelfde...
Klik ergens tussen die twee frames en kies onderaan je scherm bij tween: shape

Normaal zou dit moeten werken  
Offline webrik - 15/11/2006 19:35 (laatste wijziging 15/11/2006 19:36)
Avatar van webrik HTML interesse @titjes bij getekende objecten gaat het goed, maar bij foto's niet, dan verplaatst het kader van de eerste foto (en evt. verkleinen) en op de volgende keyframe gaat de foto over, niet geleidelijk. 

@stijn: wat bedoel je, ik wil 2 foto's in elkaar overlaten gaan.
Offline Nowan - 15/11/2006 21:13
Avatar van Nowan Nieuw lid Bedoel je dat de ene foto infade en de andere uitfade?

*zet foto1 in een 'graphic' (of movieclip) -symbol
*herhaal stap 1 met foto2
*maak een keyframe, sleep symbol1 (met foto1 dus) op de stage
*maak een tweede keyframe, zelfde layer, bv frame 60
*selecteer de tweede keyframe, klik op het symbol en ga naar properties, daar staat iets van 'color', selecteer daar 'alpha' en zet het op 0
*rechterklik tussen frame 1 en frame 60, 'insert motion tween'

*maak een nieuwe layer, ONDER de eerste layer
*maak een keyframe op frame1, sleep de symbol2 erop, opnieuw properties >> alpha, 0
*nieuwe keyframe op frame 60 op symbol2 layer, selecteer keyframe, klik op symbol >> properties, alpha >> 100
*rechterklik tussen frame 1 en frame 60, insert motiontween

*ctrl+enter om te testen...


Ik hoop dat dit was wat je zocht? als het voor een dynamisch foto album is, gebruik je best actionscript, if so, laat het ff weten en dan zien we of we een scriptje voor je kunnen fixen.


-Gert
Offline Abbas - 15/11/2006 22:31
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Webrik ik wil niet vervelend doen ofzo,
maar in je topicnaam staat: shape tween en in je vraagstelling staat: motion tween...

wat is het nu eigenlijk?
hetgeen ik heb gegeven is voor een motion tween...
Offline webrik - 16/11/2006 17:03
Avatar van webrik HTML interesse Sorry voor mijn onduidelijkheid, alleen bedoel ik dat ik 2 foto's naar elkaar wil laten vervormen. Dus niet faden of verplaatsen.
Offline Nowan - 17/11/2006 01:57
Avatar van Nowan Nieuw lid My best guess:

Als je ze echt wil vervormen naar elkaar op een smooth manier
(niet de cirkel naar viekantje manier waarbij de lijnen helemaal door elkaar gehaald worden) zou ik zeggen:

haal er een grafisch programma bij, en maak verschillende plaatjes om ze in elkaar te vervormen en maak daar een Frame By Frame animatie van...

Flash maakt zomaar geen smooth vervormingen van foto's.

Als je ze gewoon wil laten shape-tweenen, maak er graphic symbols of movieclips van, sleep die op verschillende keyframes in dezelfde layer, klik in de ruimte tussen de 2 keyframes rmk-insert motion tween, properties, iets in de trend van "tween type", -> shape...
Offline webrik - 20/11/2006 17:28
Avatar van webrik HTML interesse oké ik denk dat ik het nu begrijp

en ik maak er idd een frame by frame animatie
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.198s