login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Animatie "geboorte"

Offline Tine - 02/11/2006 19:38 (laatste wijziging 06/01/2010 08:59)
Avatar van TineNieuw lid Hey, ik hoop dat er iemand mij kan en wil helpen hiermee.
Ik zit in mijn eerste jaar grafisch ontwerp en voor de eerste opdracht heb ik besloten een animatie te maken van 1 van mijn ideeen rond Kipling (http://www.kipling.com). Maar, ik heb dus helemaal geen ervaring met Flash, toch hieraan begonnen (met een naderende deadline... )
Op *** kan je zien hoe ver ik momenteel sta...
Maar ik heb dus een probleempje...
De spermacellen/staarten zouden veel meer moeten kunnen bewegen, gekrold worden enzo...
Ik heb gevonden hoe ik de krol in de staart groter kan maken en smaller en kleiner enzo, hoe ik die helemaal aanpassen, maar als ik dat doe, dan veranderen alle staarten. (Ik heb de staart in de library staan, dus al ik iets aanpas, verandert het overal).
Dus zou ik bvb verschillende staarten kunnen zetten, de ene een grote krol, kleiner enzovoort, en allemaal apart plaatsen in de library, maar dan heb ik het probleem dat ik er geen motion tween meer kan opzetten....
Weet er iemand hoe ik dan kan doen dan? Dat moet toch mogelijk zijn nt?
Alvast heeeeeeel hartelijk bedankt!!
Grtz Tine

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline putbruy - 02/11/2006 19:48 (laatste wijziging 02/11/2006 20:26)
Avatar van putbruy HTML beginner met het linkje kunnen we dus NIETS zien,beter in een .html page zetten vrees ik.

Citaat:
Rensjuh edit:
In Firefox 2.0 zie ik anders genoeg...

Nu niks meer over die link, maar gewoon ontopic blijven.
Even hoe het moet:
Link kopieren en plakken in de adresbalk, dan werkt het 

EDIT:wou net helpen tot een prutsmoderator aan het knippen sloeg
Offline jasper110 - 02/11/2006 22:24
Avatar van jasper110 Nieuw lid mss kun je een stukje actionscript in je mc plaatsen zodat de xscale en de yscale voor alle staarten anders is  
Offline Stijn - 02/11/2006 23:51 (laatste wijziging 02/11/2006 23:53)
Avatar van Stijn PHP expert je maakt één spermacel in je library en je zet er bijvoorbeeld 5 in je workspace (frame 1)

geef iedere sperma (object: movieclip) een instancename:

sperma1
sperma2
sperma3
sperma4
sperma5

maak een nieuwe layer : actions

ga naaar actionscript terwijl je in frame1 van de layer actions zit.

Nu hoe maak je een motiontween in actionscript... niet moeilijk: onEnterFrame

  1. <? // kleur
  2. onEnterFrame = function() {
  3.  
  4. sperma1._x += Math.random() * 10;
  5. sperma1._y += Math.random() * 5;
  6.  
  7. sperma2._x += Math.random() * 10;
  8. sperma2._y += Math.random() * 5;
  9.  
  10. //enzoverder
  11.  
  12. }


wat gaat er gebeuren? Telkens als flash in frame 1 komt gaat hij de sperma objecten verplaatsten. aangezien je maar 1 frame hebt zal dit oneindige loop geven (animatie met andere woorden , je kan dit ook toepassen in meerdere frame , gewoon in de volgende frame zetten: gotoFrame( frame ); - iets in die aard , ken de functie niet vanbuiten!)

geholpen?

stijn

[edit]

als je één object van de library op één layer zet kan je daar een tween op zetten. dus maak meerdere layers , dan kan je voor iedere spermacel in je libary aparte tweens geven :lamp:
Offline vinTage - 03/11/2006 01:20
Avatar van vinTage Nieuw lid Op bovenstaande manier stuitert dat beest van hot naar her 

en bovendien bedoel je wss _xscale en _yscale (width/height)
Dit gaat dan om de "complete mc" en niet alleen de staart.

Als je "alleen" de staart wilt veranderen dan word het

instancenaam.staart._xscale = Math.random()*200;
dito voor de _yscale
Waar instancenaam dan de naam is van die sperma mc op je main scene, en staart de naam is van de staart mc IN spermading mc (duidelijk he )

MAW, je kan beter een mc maken waarin je de "kop" hebt en in dezelfde mc ook een mc van de "staart".

Deze complete mc (kop+staart) rag je dan op je main scene, opent het AS panel terwijl je de mc hebt geselecteerd en zet daarin :
  1. <?
  2.  
  3.  
  4.  
  5. onClipEvent (load) {
  6. function afmeting(min, max) {
  7. variabel = Math.floor(Math.random()*(max-min+1))+min;
  8. return variabel;
  9. }
  10. this.staart._xscale = afmeting(50, 150);
  11. this.staart._yscale = afmeting(50, 150);
  12. }


Verder kan je die complete gozerd dan gewoon via motion tween animeren.



Offline Nowan - 17/11/2006 02:01
Avatar van Nowan Nieuw lid Ik denk dat je gewoon verschillende staarten moet maken.

Maak van elke staart een movieclip (selecteer de staart en rechterklik erop, convert to symbol), dat wil zeggen dat die staart nu een eigen timeline krijgt.

dubbelklik in je library op de nieuwe movieclip, nu zit je in de eigen timeline van de staart. maak dus enkele nieuwe keyframes, tween eventueel wat, ...

Als je de staart nu erop sleept, en je test de movie (ctrl+enter) zal je zien dat de staart beweegt, onafhankelijk van de _root (main) timeline...

Khoop dat je er iets aan had

-Gert
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.186s