login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Filmpje op startpagina laad niet goed in.

Offline Patty - 24/04/2006 10:02
Avatar van PattyNieuw lid Hallo,
Een tijdje terug heb ik ook hulp gehad via deze site.
En mijn site is eindelijk online: www.bellacosa.nl.
Maar nu heb ik het probleem dat de pagina niet goed inlaad.
De startpagina zou moeten beginnen met de "main-page"met daarin het filmpje "over ons". Maar hij blijft staan op de lege "main page". Als je op "over ons" klikt, verschijnt het wel. Maar ik zou graag willen dat dit ook automatisch gebeurd. Ik vind de lege pagina niet echt mooi. Het vreemde is dat hij het bij "test movie", het wel gewoon goed doet. Waar kan dat aan liggen? Verder moet ik nog wat kleine schoonheidsfoutjes oplossen maar dat komt wel goed.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen......
Groetjes,
Patty

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 24/04/2006 10:19
Avatar van vinTage Nieuw lid Ik heb niet echt genoeg info over hoe je die filpjes toont.
1 : Laad je ze extern,
2 : of is het een andere scene,
3 : of zitten ze gewoon op keyframe huppeldepup ?

maar je zou na het "intro" in een keyframe zoiets kunnen doen van
1 : loadMovie("overOns.swf", "targetMc");
2/3 : gotoAndPlay(scene nummer of framenaam/nummer);
Offline Patty - 24/04/2006 11:51
Avatar van Patty Nieuw lid Hallo Vintage,
Bedankt voor je antwoord.
Ja, veel verstand heb ik er niet van hoor. Het is een bestaande template die veranderd heb. Volgens mij is het een andere scene.
De template bestaat uit 8 "pagina's" en iedere pagina staat voor een ander filmpje. Deze kun je d.m.v. de buttons bovenin activeren.
Maar dat van die "intro" dacht ik ook. Maar waar plaats je dat dan precies op de keyframe. Want het gekke is dat het al op de keyframe staat. Maar op de een of andere manier laad hij het niet in. In de eerste instantie deed hij het wel maar duurde het erg lang. En na dat we zijn gaan "vogelen"doet hij het helemaal niet meer. Maar dat van "loadmovie-hupeldepup" staat nog wel in de keyframe.
En zoals ik al zei, gebeurt het wel op mijn computer als je de movie gaat testen....
Ra ra ra?????

Patty
Offline vinTage - 24/04/2006 11:55 (laatste wijziging 24/04/2006 11:58)
Avatar van vinTage Nieuw lid oh alles zijn verschillende swf's/html pagina's ?
Dan moet je gewoon na het intro in de tijdlijk de volgende AS zetten:
getURL("overOns.html", "_self");

simpel he 

waarom local wel en online niet snap ik ook niet, daarvoor zal ik iets meer info nodig hebben.(en dan nog weet ik het mss niet )


edit, wat ik hierboven zei klopt niet helemaal, want je werkt niet met verschillende htmls (zag ik op je site)

Mischien de fla's ten download zetten dan ?
Offline Patty - 24/04/2006 12:01
Avatar van Patty Nieuw lid Klopt het zijn verschillende swf's.
En het klinkt (is waarschijnlijk ook) simpel:s maar waar zet ik dat precies in de tijd lijn?
En hoe doe ik dat? Want hij moet ook niet 2 keer gaan inladen want dat gebeurt dan namelijk. Omdat het dus al op de tijdlijn staat. Alleen er gebeurt dus niets mee.
Offline vinTage - 24/04/2006 12:09
Avatar van vinTage Nieuw lid Als het er al staat heeft het weinig zin om het er nog eens in te zetten.
Vergeet mn post van hierboven maar, want het werkt niet helemaal zoals ik had gedacht, ik snap alleen je verhaal niet van die verschillende paginas...dat zou ik dan moeten kunnen zien in de url en als je met frames zou werken zou het in de source staan (geen van beide is het geval)

Kan je iets preciezer uitleggen hoe/wat er allemaal is en hoe alles aangeroepen wordt ?
Offline Patty - 24/04/2006 12:28 (laatste wijziging 24/04/2006 18:02)
Avatar van Patty Nieuw lid De startpagina zou moeten beginnen met de "main-page" met daarin het filmpje "over ons". Dat is de pagina met rechts een foto en een verhaaltje over ons en links onder 3 foto's.
Maar hij blijft staan op de lege "main page". Als je op "over ons" klikt, verschijnt het wel. Maar ik zou graag willen dat dit ook automatisch gebeurd. Ik vind de lege pagina niet echt mooi. Dat wat jij hier boven zei, staat wel in die tijdslijn, aan het begin. Dus ik snap niet waarom hij niet automatisch doorschakeld.
Ik hoop dat je je het een beetje snapt.
Patty
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.158s