login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Wat is wijsheid?

Offline Janus - 07/08/2005 20:03
Avatar van JanusNieuw lid Hoi,

Er zijn verschillende browers die je kutn gebruiken. Maar wat op de ene broweser wel werkt is op de andere browser weer een error. Er zijn genoeg sites, ook bekende, die er in IE perfect uitzien en bij firefox een wir war zijn en vice versa!

Wat is nu wijsheid asl je een website gaat maken en je wil zoveel mogelijk gebruikers tegemoet komen zei allemaal verschillende browers gebruiken????

Ben benieuwd wat jullie mening is!

Greetz, Janus:cool:

23 antwoorden

Gesponsorde links
Offline freddyboeke - 07/08/2005 20:10
Avatar van freddyboeke HTML beginner Zorg gewoon dat je niet te veel JavaScript gebruikt, want veel browsers zijn daar een pak strenger op dan IE waardoor dingen dan niet werken.

Verder gewoon altijd W3C valid werken en je site is altijd goed te bekijken ...
Offline Fenrir - 07/08/2005 20:16
Avatar van Fenrir PHP expert Het is meestal zo dat websites op firefox, netscape, opera, etc. werken, óf op internet explorer. (of op allebei, maar dan is er geen probleem). Dit komt door de fouten in IE, want IE werkt niet volgens de webstandaarden. Microsoft belooft de meeste problemen op te lossen in IE7, maar dat duurt nog een tijdje. Nu moet je gewoon je website testen in FF + IE. Ik raad je aan om CSS te gebruiken omdat je daarbij dmv "hacks" bepaalde code voor IE kunt verbergen. Zo kun je code schrijven die er in FF goed uitziet, en code die er in IE goed uitziet.

VB:
  1. a
  2. {
  3. color: red; /* Maak alle links rood */
  4. }
  5.  
  6. * > a /* IE kent > niet, dus de links blijven in IE rood, maar FF kent > wel, dus daarin worden alle links blauw */
  7. {
  8. color: blue;
  9. }
Offline nemesiskoen - 07/08/2005 20:34
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Wat is wijsheid?
-> slim genoeg zijn om alle mogelijke browsers te downloaden (die te downloaden zijn en die te draaien zijn op jou computer, dus als je een gewone PC hebt dan kan je bv. safari niet draaien) en altijdje website op alle browsers te testen, mogelijk nog aan iem vragen die safari kan draaien of het er goed uit ziet.
Offline GeertDD - 07/08/2005 22:08
Avatar van GeertDD HTML interesse
Citaat:
Verder gewoon altijd W3C valid werken en je site is altijd goed te bekijken ...

Was dat maar waar. Er is een veelgebruikte browser die daar amper rekening mee houdt helaas.

Wat is wijsheid?
Maak je site volgens de standaarden. Dan zit ie er waarschijnlijk goed uit in FF e.d. Bekijk hem dan in IE en begin te "debuggen" zo goed mogelijk.
Offline Maarten - 07/08/2005 22:12
Avatar van Maarten Erelid Wijsheid:

wordt postbode, dan heb je al die miserie niet.


Nee serieus. Gebruik veel algemene style-toestanden, en vooral door te testen kom je tot een cross-browser site...
Offline nemesiskoen - 07/08/2005 22:39
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Citaat:
Was dat maar waar. Er is een veelgebruikte browser die daar amper rekening mee houdt helaas.

Wat is wijsheid?
Maak je site volgens de standaarden. Dan zit ie er waarschijnlijk goed uit in FF e.d. Bekijk hem dan in IE en begin te "debuggen" zo goed mogelijk.


praat je hier jezelf niet een beetje tegen?

-de W3 standaarden houden de browsers geen rekening mee
-gebruik de standaarden
...:s
Offline GeertDD - 08/08/2005 09:00
Avatar van GeertDD HTML interesse Nee, in principe zou je een site gewoon volgens de standaarden moeten maken ongeacht wat browsers hier nu meedoen. Ik bedoel maar dat als je tijdens het bouwen van een site je volledig richt op een browser dan moet je ten eerste voor elke browser een site bouwen en dan valt je site weer uit elkaar bij een nieuwe versie van die browser. Ik overdrijf nu wel wat maar als je bouwt volgens de standaarden ben je in principe safe voor de toekomst. Nogmaals, dat is de theorie.
Offline Thomas - 08/08/2005 09:02
Avatar van Thomas Moderator Wat is wijsheid (in jouw geval):
1. spellingschecker over je getypte text heengooien
2. werken volgens standaarden
Offline BigBug - 08/08/2005 10:25 (laatste wijziging 08/08/2005 10:26)
Avatar van BigBug PHP expert
Citaat:
1. spellingschecker over je getypte text heengooien


Hahah idd

- Kutn
- Broweser

Script gewoon volgens de regeltjes..
Offline Frisbee - 08/08/2005 10:28
Avatar van Frisbee HTML beginner gewoon zorgen dat je site in xhtml is. uit divjes opgebouwd en alle opmaak in je stylesheet. dan kan er weinig mis gaan. javascript werkt meestal goed in zowel firefox als IE.
Offline xSc - 08/08/2005 10:33
Avatar van xSc Onbekend Oplossingen in IE7 hebben pas zin op langer termijn. De praktijk leert dat een gedeelte van de internetters een oudere browser gebruikt en pas laat overgaat naar een volgende versie. Je hebt nu nog internetters, die Netscape 3 gebruiken.
Offline Legolas - 08/08/2005 10:49 (laatste wijziging 08/08/2005 10:52)
Avatar van Legolas Onbekend @Henri (niet ironisch bedoelt):
En je hebt ook mensen die nog niet weten wat een computer is...:o

die mensen zijn gewoon heel dom bezig:p
Offline BigBug - 08/08/2005 10:56
Avatar van BigBug PHP expert
Citaat:
Oplossingen in IE7 hebben pas zin op langer termijn. De praktijk leert dat een gedeelte van de internetters een oudere browser gebruikt en pas laat overgaat naar een volgende versie. Je hebt nu nog internetters, die Netscape 3 gebruiken.


Is er een nieuwere dan? 

Citaat:
@Henri (niet ironisch bedoelt):
En je hebt ook mensen die nog niet weten wat een computer is...

die mensen zijn gewoon heel dom bezig


Ben ik niet met je eens.. Er leven nog indianen die niet anders weten dan eten van de natuur ect 
Offline nemesiskoen - 08/08/2005 11:22 (laatste wijziging 08/08/2005 11:23)
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
@Frisbee: sinds waneer is DIV de standaard?
DIV's zou ik zeker niet verplichten om je site "valid" te maken...
Firefox en IE zijn niet de enige browsers, heb je ooit al eens een site bekenen in opera die volgens IE en firefox wel werkten met DIV's weliswaar. Opera is heel streng qua DIV's, en avant doet soms ook lastig.

Citaat:
javascript werkt meestal goed in zowel firefox als IE.

Safari denkt er soms anders over...
Maarja, dat is dan ook de enige browser die volledig volgens de standaarden leeft, en waar geen bugs in zitten (*kuch*apple...power*kuch*)
Offline Maarten - 08/08/2005 12:10
Avatar van Maarten Erelid Ach DIV's, ik moet ze niet hebben Zolang ik kan spelen met mijn tabellen ga ik dat doen... je kan er evengoed netjes valid mee werken.

Tipje: Om een tabel te centreren volgens XHTML 1.1 (of mss al vroeger, dunnow):

  1. <table style="margin-right:auto; margin-left: auto;">


Dat ter zijde 
Offline leendert - 08/08/2005 22:51
Avatar van leendert HTML beginner @Legolas
Citaat:
En je hebt ook mensen die nog niet weten wat een computer is...

die mensen zijn gewoon heel dom bezig


Domme opmerking?

Denk jij dat bedrijven, scholen en veel particulieren gelijk hun internet browser gaan updaten?
Offline Gerard - 08/08/2005 22:55
Avatar van Gerard Ouwe rakker Bedrijven? Nee
Scholen? Mwah
Particulieren? Altijd, zolang ze maar een melding krijgen van Windows Update dat er iets nieuws uit is
Offline MothZone - 08/08/2005 23:02
Avatar van MothZone PHP ver gevorderde scholen denk ik wel hoor, ale bij ons hebben we toch redelijk recente software
Offline Legolas - 09/08/2005 08:06
Avatar van Legolas Onbekend Scholen zeker wel, meestal zit er wel 1 iemand op een school die verstand heeft van informatica, en meestal is die dan wel zo slim om de zaak te updaten.

Van bedrijven (weet ik van m'n vader werkt bij Corus):
hij gebruikt IE5 op computers met Win98. inderdaad vind ik dat bedrijven vrij sloom zijn hiermee..

Particulieren? ligt er een beetje aan of hij internet vaak gebruikt, als je veel online gamed zal het wel moeten steeds nieuwe browser en als webmaster ook wel weer handig 
Offline nemesiskoen - 09/08/2005 13:05
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Citaat:
Particulieren? ligt er een beetje aan of hij internet vaak gebruikt, als je veel online gamed zal het wel moeten steeds nieuwe browser en als webmaster ook wel weer handig

Internet dient voor meer dingen dan "websites maken" en online gamen.
Websites worden gemaakt met een doel. Bv. om onderdelen te bestellen (particuleren) of bv. de plaatselijke broodjeszaak die 's morgens online bestellingen opneemt om 's namiddags rond te rijden en af te leveren.
Offline freddyboeke - 09/08/2005 13:19
Avatar van freddyboeke HTML beginner Ik denk dat microsoft er alle belang bij heeft dat zoveel mogelijk mensen overstappen naar IE7 aangezien IE6 vol lekken zit (IE7 waarschijnlijk ook wel ma daar moeten ze nog achter komen ).

Volgens mij zal de nieuwe IE wel verwerkt worden in automatisch updates waardoor vele gebruikers de nieuwe versie vlug zullen hebben.
Offline Button - 09/08/2005 13:41 (laatste wijziging 09/08/2005 13:41)
Avatar van Button PHP ver gevorderde offtopic: [wanneer komt IE7 uit? of zit ik weer achter en is die al uit ?:p ]
Offline freddyboeke - 09/08/2005 13:49
Avatar van freddyboeke HTML beginner de beta is al uit, ma die is enkel voor 'ontwikkelaars'.

Uiteraard wel weerte downloaden voor het grote publiek: http://www.soft...er-7.shtml
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.202s