login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Probleempje met frames

Offline Scorpion - 28/07/2005 15:36
Avatar van ScorpionOnbekend Ik ben een site aan het maken met links, rechts, boven en in het midden frames
_
| X |
zoeits als op deze tekening , mijn probleem is dat er scrolbaren komen bij de linkse en rechtse frames en dat moet ik niet hebben. ik wil er 1 voor de hele site weet iemand hoe ik dit op kan losse?? alvast bedankt

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline ece - 28/07/2005 16:19
Avatar van ece HTML interesse Na mijn weten kan dat niet anders. Waarom zou je eigenlijk Frames gebruiken. Dat vreet ruimte. Hoezo weet ik niet. Ik hoorde het ook maar:p

Het is natuurlijk logisch. Je hebt eigenlijk 4 pagina's open staan. Als de pagina langer is dan het frame komt er een scrolbar. Of je moet het frame groot genoeg maken.

Trouwens het is Scrollbarren en niet Scrolbaren.

En anders moet je met tabellen gaan werken.
Offline KoenVR - 28/07/2005 16:32
Avatar van KoenVR Lid je kan ze uitschakelen door in de body tag te zetten:
scrolls="no" (weet het niet zeker maar was zoiets, kzit hier op men werk he...)

gebruik liever tabellen en iframes, werkt beter naar mijn weten...

maar vergeet niet,
als iemand met een kleinere resolutie je site bezoekt dat hij dan een deel kwijt is (want die scrollbar staat uit)
Offline Scorpion - 28/07/2005 16:57
Avatar van Scorpion Onbekend ik weet nog niet hoe iframes werke om eerlijk te zijn 
Offline KoenVR - 28/07/2005 16:59
Avatar van KoenVR Lid je maakt eerst in tabel vorm aan hoe je site er moet uit zien,
dan waar je een iframe wilt zet je
>
  1. <iframe src="bestand dat je wilt tonen" name="naam van het iframe" frameborder="0"></iframe>

als je dan een pagina in je iframe wilt tonen doeje in je link
  1. <a href="pagina.htm" target="naam van het iframe">blabal</a>
Offline Scorpion - 28/07/2005 17:06
Avatar van Scorpion Onbekend mijn probleem is (nu kome jullie te wete hoe slecht ik nog maar websites kan make) dat mijn navigatie en dergelijke hetzelfde moet blijven, en alleen het middelste gedeelte steeds verandert. Kheb vandaag ure geozcht op internet maar tevergeefs, kwam alleen over Frames tegen dus was ik dat maar gaan gebruiken.

Als iemand een script weet dat alleen het middelste gedeelte verhandert hoef te worden zal ik diegene uiteraard zeer dankbaar zijn. 
Offline KoenVR - 28/07/2005 17:08
Avatar van KoenVR Lid okee snel even uitleggen hoe ik het aanpak als het simpel moet blijven...
je maakt een tabel, met 2 kolommen,
links en rechts,
stel de breedte van links in op het gewenste percent
en stel dat van rechts dan ook in.

in links zet je je menu met je links in... (zoals ik daarjuist al toonde)
in rechts zet je de code van het iframe...(zoals ik daarjuist al toonde)
je rechtse kant zal telkens veranderen.
Offline KoenVR - 28/07/2005 17:09
Avatar van KoenVR Lid als het echt niet lukt wil ik het thuis vlug maken voor jou hoor zo dat het duidelijk wordt,
maar hier op mijn werk mag ik eigelijk niet op internet,
technisch gezien raak ik zelfs niet op internet 
Offline Scorpion - 28/07/2005 17:10 (laatste wijziging 28/07/2005 17:13)
Avatar van Scorpion Onbekend wahahahah, ik probeer het eerst zelf 

En hardstikke bedankt
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.191s