login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

scrollen in 1 ROW van de tabel

Offline Griffin - 28/06/2005 16:13
Avatar van GriffinNieuw lid Goedemiddag,

Ik ben hier nieuw en heb een vraag,

Momenteel ben ik met mijn eigen site bezig.
De ervarig die ik heb met HTML,CSS is basic maar wil natuurlijk meer leren. Ook ben ik bezig met PHP maar dit doet er niet toe.

Ik heb een site www.griffinsworld.nl.(test fase. staat nix nuttigs in) deze is gemaakt in photoshop7 en dan laten opslaan als website. deze heb ik veel aangepast.
de website werkt met tabellen en hier snap ik ook het meeste van.

Het probleem:
Als je mijn site ziet dan zie je een 'content' vlak. hierin komt de tekst te staan en ik kan dit erin typen, ALLEEN als ik meer data erin zet dan de lengte van het plaatje is dan wordt de layout verprutst erdoor.
Nu ben ik al gaan kijken en heb wel 1 ding gevonden. Namelijk 'iframe' nou moet ik zeggen dat ik dat niet vind werken.:'(

Ik ben begonnen te prusten op mn copyright pagina. deze is te vinden op www.griffinsworld.nl/copyright.php.

Ik heb wel een btje gezocht op het forum ALLEEN:!: weet ik niet hoe je dit probleem een goede naam geeft.

Hebben jullie meer info nodig dan hoor ik het graag

BVD Griffin

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Button - 28/06/2005 16:22 (laatste wijziging 28/06/2005 16:30)
Avatar van Button PHP ver gevorderde miss kan je in die 'content' cel/vlak ook een scrollbar zetten, zie is bij 'Overzicht' bij css en html denk dat daar wel zo'n scriptje staat

edit: stond niet bij overzicht(duh! lomp kieken dat ik ben lol) stond natuurlijk bij Scripts : http://www.site...&id=54
Offline Griffin - 28/06/2005 16:34
Avatar van Griffin Nieuw lid A button man.

dankje. ik had niet in de scripts gekeken DOMDOM:ooh:

alleen 1 vraag.
is de mogelijkheid aanwezig dat je de scrollbalk alleen weer laat geven als hij ook echt gebruik moet worden??
Offline Button - 28/06/2005 16:38
Avatar van Button PHP ver gevorderde dat weet ik niet maar is dat zo erg?
Offline Griffin - 28/06/2005 16:51
Avatar van Griffin Nieuw lid ja vind ik wel. maar dat is een kwestie van ideeen over de layout.
want als het niet hoeft dan wil ik het ook liever niet.

toch bedankt. DANKE
Offline Gerard - 28/06/2005 16:53
Avatar van Gerard Ouwe rakker zit in internet explorer en kan je niet veranderen. Tenzij je met frames gaat werken maar dan is het nog maar een workaround en geen oplossing.
Offline Metalhead - 28/06/2005 17:04 (laatste wijziging 28/06/2005 17:07)
Avatar van Metalhead HTML gevorderde Op deze manier zou je volgens mij in IExplorer alleen een scrollbar krijgen als-ie echt nodig is...

  1. <table>
  2. <tr>
  3. <td height='hoogte' width='breedte'>
  4. <DIV STYLE="overflow-y: auto; overflow-x: no; height: 100%; width: 100%">In deze cel is er een scrollbar</div>
  5. </td></tr>
  6. </table>


(...volgens mij werkt dit allemaal niet in Firefox...)
Offline Griffin - 28/06/2005 17:25 (laatste wijziging 28/06/2005 17:32)
Avatar van Griffin Nieuw lid ik ben er achter gekomen (net wat metalhead zegt) dat het neit in FF werkt :( . (miss kan ik er nog omheen komen of iets anders vinden (want een vriend van mij heeft het wel werken volgens mij op FF) ik kijk en laat het hier weten)

overflow-y: auto;
dat heeft gewerkt.

Ook heb ik het nu in een externeCSS geplaast. Dan moet het script wel eenigzins aangepast worden:
  1. .*naam van je div (ik koos 'scroll')*
  2. {
  3. overflow: auto; height: (hoogte)px; width: (breedte)px
  4. }
Offline Griffin - 29/06/2005 10:07
Avatar van Griffin Nieuw lid echt raar,
het scrollen werkt nu wel in FF.

ga maar naar www.griffinsworld.nl/copyright.php
raar

maar let wel hoe ik mijn externe CSS heb, (miss ligt het daaraan)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.195s