login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Onload height veranderen

Offline pepijnfens - 19/05/2005 08:49 (laatste wijziging 19/05/2005 17:11)
Avatar van pepijnfensLid Hey,
Ik probeer mn pagina in divjes op te bouwen (positioning etc.), maar ik zie dat de height zich hier niet aan aanpast, bijvoorbeeld:
Ik heb een .png mask gemaakt van 200px hoog, en heb dat, om te zorgen dat het ook bovenop een image kwam, een style meegegeven:
postion:relative; top-200px;

Nu zag ik dus dat het plaatje bovenop het ander stond, maar dat er onder onder dit plaatje, nog steeds een lege ruimte van 200px stond, voordat de layout "verder ging".
Nu heb ik die delen ook allemaal 200px omhoog verplaats, maar dan heb je dus alsnog die lege ruimte, maar dan helemaal onderaan je pagina, die ook weer in een div zit.

Weten jullie hier misschien een handige oplossing voor? Ik zat te denken aan javascript, omdan de div waar al deze dingen in zitten onload="style.height = height - 200;" maar ik weet niet precies hoe ik deze dan in correct javascript moet formuleren.

Andere oplossingen zijn natuurlijk ook welkom:!: 

Edit:
Ik bedoel natuurlijk een dynamische pagina, anders had ik de height gewoon statisch kunnen maken , maar dat is dus niet het geval, en dus staat bij CSS height:auto;
Kan Javascript de échte height lezen, of krijg je dan alsnog auto te zien?

1 antwoord

Gesponsorde links
Offline Steven - 22/05/2005 19:17
Avatar van Steven HTML interesse hmz, dat postion:relative; top-200px; zorgt ervoor dat hij 200 pixels ruimte incalculeert. Als je wilt dat het verandert moet je height="blaat" gewoon weg laten. Als het goed is moet hij het dan doen...

hopelijk bedoelde je dit.. 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.155s