login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

iframe : horizontale scrollbar zou wegmoeten

Offline leen - 03/03/2005 23:47
Avatar van leenNieuw lid Ik maakte een iframe waarin een lange tekst moet verschijnen die je verticaal kan scrollen. In Firefox geen probleem.
MAAR In Explorer toont de iframe echter ook een lelijke horizontale scrollbar voor een halve centimeter. Hoe is dit te vermijden?

Alvast thx!
leen

10 antwoorden

Gesponsorde links
Offline BigBug - 30/11/1999 00:00
Avatar van BigBug PHP expert misschien een tabel met een scrollbar
Offline vinTage - 30/11/1999 00:00
Avatar van vinTage Nieuw lid Zet in je source file een tabel met daarin die lange tekst.
Offline BigBug - 30/11/1999 00:00
Avatar van BigBug PHP expert [quote]Zet in je source file een tabel met daarin die lange tekst.[quote] rnWaarschijnlijk is haar (geloof ik) layout niet liquid, anders gebruik je geen iframe neem ik aan
Offline vinTage - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van vinTage Nieuw lid Leen je kan ook gewoon je LANGE zin onderbreken met br (shift+enter) en dan begin je gewoon op een nieuwe regel )rnrn[quote]Waarschijnlijk is haar (geloof ik) layout niet liquid, anders gebruik je geen iframe neem ik aan [quote]rnof Leen wil gewoon nonstop de header en de footer in beeld hebben.rnMaar dat heeft niets met liqiud te maken.rnhet gaat hier over de breedte.rn
Offline Frisbee - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van Frisbee HTML beginner je kan het met css doenrnrndan moet je in de pagina die in je iframe zit zoiets zettenrnrn[code]html {rn overflow-y hidden;rn}rnrnbody {rn overflow-y hidden;rn}[code]rnrnmisschien is alleen dat stukje voor de html tag al genoeg maar dat weet ik niet zeker
Offline leen - 30/11/1999 00:00
Avatar van leen Nieuw lid hier staat hij httpusers.pandora.beleenwollantsiframeframetest.htmrnrnsebiet eens proberen met frisbee css tip
Offline Frisbee - 30/11/1999 00:00
Avatar van Frisbee HTML beginner dan moet je trouwens dit er ook nog bij zettenrnrn[code]body {rn white-space nowrap;rn}[code]rnrnnu wordt de regel pas bij een br afgebroken anders gebeurd dat automatisch en heb je nog steeds geen verticale scrollbar
Offline leen - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van leen Nieuw lid Alvast thx voor de reacties!rnrnWas misschien wat onduidelijk... De tekst moet dus WEL van boven naar onder scrollen, en niet van links naar rechts. rnrnAls je mijn voorbeeldje in Firefox opent, is het dus okee. rnMAAR ... In IE voegt hij een links-rechts-scrollbar onderaan toe, en die zou ik wegwillen.rnrnDe tekst die erin moet komen in een tabel zetten, helpt niet.rnrnIk heb aan de css zitten sleutelen, maar nu doet hij het helemaal andersom ... s rnrngroetjes,rnleen
Offline Dekin - 30/11/1999 00:00
Avatar van Dekin Nieuw lid Moet je die iframe gwoon wat breder maken.rn
Offline SlashDotCom - 30/11/1999 00:00
Avatar van SlashDotCom Lid kan je toch makkelijk oplosson door tussen iframe en nog een stukje te zetten dat er voor zorgt dat je dat niet krijgt
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.179s