login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

HTML Header

Offline Kansarax - 26/08/2016 08:55
Avatar van KansaraxNieuw lid Hello,

Ik hoop dat er iemand mij kan helpen met het volgende:

Ik heb een website die bestaat uit een aantal HTML Pagina's. Al die pagina's beginnen met dezelfde gegevens (Logo en andere informatie..). Een soort Header informatie.

Ik wil graag die Header informatie in een aparte HTML pagina stoppen, zodat ik bij wijziging, niet ale pagina's moet aanpassen.

Hoe kan ik die HTML pagina oproepen vanuit een andere HTML pagina. Ik weet hoe dat te doen met ASP en PHP, maar niet met pure HTML..

Alvast bedankt
Kansarax

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Jointjeff - 26/08/2016 09:19
Avatar van Jointjeff HTML interesse Waarom ben je gelimiteerd tot enkel HTML? Nu zou je dus op een ouderwetse manier met iframe's moeten werken...

http://www.site...amp;id=247
Offline Kansarax - 26/08/2016 09:36
Avatar van Kansarax Nieuw lid JoinTjef,

Ik heb geprobeerd met iframe (<IFRAME NAME="content" SRC="menu.html" SCROLLING="no">Sorry, je browser ondersteunt geen iframes</IFRAME>), maar dan verandert de layout volledig.

In menu.html zit eigenlijk de top gedeelte van de pagina en ook de linker gedeelte met een soort menu.. Met Iframe, krijg ik een klein kaderke bovenaan de pagina..

Eigenlijk, zou de HTML code van menu.html toegevoegd moeten worden zoals het is..

Thanks.
Offline Jointjeff - 26/08/2016 09:50
Avatar van Jointjeff HTML interesse Ja, vandaar mijn vraag, waarom ben je gelimiteerd tot HTML?

De rand van een iframe kun je nog wel wegkrijgen door frameborder="0" toe te voegen.

Als je puur de HTML wilt invoegen zou je dat nog evt. met Javascript/Ajax kunnen doen. Meestal zie je dan juist dat het content-gedeelte wordt ingeladen en dat kader er omheen (header, footer) "vast staat".
Offline Kansarax - 26/08/2016 11:13
Avatar van Kansarax Nieuw lid Beste JoinTjeff,

Inderdaad. Ik was het moeilijker aan het maken dan het is.. 
Ik heb Javascript gebruikt en de html code in document.write gezet. Nu werkt het perfect.

Bedankt,
Offline Jointjeff - 26/08/2016 11:16
Avatar van Jointjeff HTML interesse Prima, blijkbaar heb je geen zin om mijn vraag te beantwoorden.

Succes met je website!
Offline Kansarax - 26/08/2016 12:50
Avatar van Kansarax Nieuw lid Jointjeff,

Sorry, antwoord op je vraag:
Nee, Ik ben niet gelimiteerd tot HTML.. Meestal maak ik gebruik van ASP (.net) en Javascript.. En lost ik de problemen daarmee op. Nu, moest ik iemand helpen om een Header van zijn pagina's aan te passen en ik wout dat op 1 plaats doen. Vandaar mijn vraag..

Bedankt voor je hulp.

Kansarax

Offline Thomas - 26/08/2016 17:17
Avatar van Thomas Moderator Weet niet of zoekmachines tegenwoordig JavaScript verwerken? Oftewel - je site is mogelijk slecht crawlbaar en daardoor potentieel minder goed te vinden. Het beste lijkt mij een host zoeken met een minimale hoeveelheid functionaliteit zodat je de beschikking hebt over een serverside scriptingtaal waarmee je de pagina's dynamisch kunt opbouwen. Iets doen met JavaScript lijkt mij niet de juiste weg.

En ander puntje: toegankelijkheid is met (menu's die gegenereerd worden door) JavaScript ook minder. Als iemand JavaScript uitschakelt, houdt dit dan in dat je niet meer door de site kan navigeren?
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.174s