login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Output HTML pagina schuift omlaag door php regel (Opgelost)

Offline pascalbianca - 28/05/2016 09:23
Avatar van pascalbiancaNieuw lid Ik heb een html pagina gemaakt met enkele teksten erin en een achtergrond die de hele pagina bedekt van boven tot onder.

Nu heb ik ook op enkele plaatsen een php stukje ertussen staan.
Dit levert allemaal geen problemen op tot het volgende stukje php dat ik tussen mijn tekst wil hebben van een inlog controle.

  1. <?php
  2. //session_start();
  3. if ($_SESSION['login'] != "1")
  4. {
  5. //header('Location: login.php');
  6. exit();
  7. }
  8. ?>


Als ik dit ertussen heb staan schuift mijn achtergrond iets omlaag waardoor ik een zwarte balk als eerste bovenaan krijg.
Ik vermoed zelf dat dit aan het stukje ligt met header, maar nu is mijn vraag kan ik dit anders oplossen zodat die balk niet komt? zo ja hoe?

M.v.g. Pascal en alvast bedankt voor jullie hulp.

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 28/05/2016 16:17
Avatar van Thomas Moderator We zullen dan toch echt de rest van je HTML moeten zien.

Mogelijk komt dit doordat je de openingshaak van je php-blok (<?php) op een nieuwe regel zet?
Standaard wordt de eerste regelovergang na het sluiten van een php-blok (?>) gestript, dus dat is het waarschijnlijk niet.

Dit is dus bijvoorbeeld een valide constructie:
  1. <?php
  2. // php code, met de start van het HTML document op een nieuwe regel
  3. // ...
  4. ?>
  5. <!DOCTYPE html>
  6. <html>
  7. ...

En resulteert niet in een lege (start)regel in de output van je HTML-document.

Maar, zoals eerder aangegeven, kan ik hier niets over zeggen als ik de rest van je (HTML-)code niet kan inzien.

Het versturen van headers zou eigenlijk voor enige output moeten gebeuren, dus het op zich al vreemd dat je ergens inline in een document een header verstuurt. Dit soort code staat meestal helemaal aan het begin van een pagina/standalone script, tenzij je je (mogelijk onbewust) bedient van output buffering maar zelfs dan is het, ondanks het feit dat die constructie dan werkt, wellicht een beter idee om je code logischer op te bouwen en PHP-code en HTML zoveel mogelijk te scheiden, voor zover dat mogelijk is.
Offline pascalbianca - 28/05/2016 18:30
Avatar van pascalbianca Nieuw lid Tis opgelost en zal even vertellen waar het aan lag.
Ik had mijn webpagina gemaakt in html en hierin had ik een inlog systeem ingevoegd op basis van php.
Dat inlog systeem had ik op internet gevonden en kon het volgens de uitleg gewoon invoegen in mijn pagina.
Alleen als ik het toevoegde kreeg ik die zwarte balk boven mijn achtergrond waardoor dus alles naar onder op schuifde.
Nu had ik het nog eens nagekeken omdat ik wist dat dit normaal niet zou kunnen en wat blijkt , in de controle php file zat html verwerkt met opnieuw een header erin en dit draaide dus de nek om.
Nu heb ik alle html eruit gehaald en mijn pagina word nu weer netjes weergegeven.

Toch super bedankt voor de info over php en het meedenken 

M.v.g.,
Pascal.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.193s