login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

html p ZONDER lege regel? (Opgelost)

Offline novw - 14/05/2016 15:50 (laatste wijziging 15/05/2016 14:39)
Avatar van novwNieuw lid Ik ben de weg kwijt. Ik heb net uitgevogeld dat ik

Plaatscode: 142509 de letters van mijn tekst op een bepaale grootte kan zetten EN op een bepaalde kleur. Tot zover best. Maar, ik wil _direct_ onder deze kop een andere tekst plaatsten. En dat kan niet, want door de <P> en de </P> wordt een lege regel gemaakt. Ik kan niet binnen die <P> blijven, want de volgende regel is een link naar een andere pagina. Die direct onder de "hier de kop" _moet_ komen.

Mij lukt het niet. Is er een soort negatieve <BR>? Zodat ik een regel omhoog kan met mijn opvolgende tekst?
(edit)
Idem hierboven. Voordat de tekst "plaatscode" op de pagina staat staat een lege regel. Spuug, spuug en spuuglelijk.
(edit)
Zoals vroeger. Toen alles nog makkelijk was:
Plaatscode: 142510

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Maarten - 14/05/2016 16:55 (laatste wijziging 14/05/2016 16:59)
Avatar van Maarten Erelid Werken met SPAN
  1. <span style="color: #FFF; ">dit is de kop</span><br /><a href="#">tekst</a>


Een 'negatieve' <br> bestaat overigens ook, dat zou een margin-top (CSS) met een negatieve waarde zijn.

edit: misschien kan je even het onderwerp van je topic veranderen naar iets meer gerelateerd; domme vragen bestaan niet en met dit onderwerp vindt niemand het nog terug 
Offline Thomas - 14/05/2016 21:43 (laatste wijziging 14/05/2016 21:43)
Avatar van Thomas Moderator Waarom maak je van de kop niet echt een kop (een header) waarvan je de marge weghaalt?

En als je vervolgens paragrafen wilt gebruiken voorzie je de eerste paragraaf van een margin-top van 0? Of je schakelt gewoon alle marges van paragrafen uit met margin: 0?

Een paragraaf-tag (<p>) heeft standaard, net als koppen, een top- en bottom-margin.

Ik zou de teksten wel in daarvoor bestemde tags zetten. Dus als het paragrafen zijn, gebruik p-tags, zijn het titels/koppen gebruik headers.

En leer jezelf aan stijlklasses te gebruiken (class="xyz") in plaats van inline CSS te gebruiken. Dit laatste wordt nogal snel een onoverzichtelijke brei.
Offline novw - 15/05/2016 14:40
Avatar van novw Nieuw lid Ik _haat_ stijlklasses. Dát is pas onoverzichtelijk Ik wil per regel een aparte style kunnen aangeven 
Maar ondertussen zit ik nog steeds met een lege regel na mijn paragraph en ik heb geen enkel idee hoe daar vanaf te komen (behalve dan ouderwets html4 gebruiken)?
Offline Thomas - 15/05/2016 14:47 (laatste wijziging 15/05/2016 14:53)
Avatar van Thomas Moderator
Citaat:
Ik _haat_ stijlklasses. Dát is pas onoverzichtelijk
Hier kom je wellicht nog wel een keer op terug .

Citaat:
en ik heb geen enkel idee hoe daar vanaf te komen?
De margin uitschakelen.

  1. <p style="margin: 0;">Look ma, no margins!</p>


Dit kan met CSS in 1x, zodat je dit niet elke keer hoeft uit te typen... Nu wil je waarschijnlijk niet een stijl hard koppelen aan een tag, maar dat zou je dan met een wrapper/container kunnen doen ofzo:
  1. .eigenwijs p { margin: 0; }

  1. <div class="eigenwijs">
  2. <p>helemaal</p>
  3. <p>geen</p>
  4. <p>marges</p>
  5. <p>meer</p>
  6. </div>

Wat is hier niet overzichtelijk aan?
Offline novw - 15/05/2016 20:59
Avatar van novw Nieuw lid ooh keeh... Dat werkt! Ik vind het prettiger om een grotere pagina te hebben die per paragraaf andere style's heeft dan één heel grote (externe) css file te hebben waarvan ik na verloop van tijd niet meer weet of P1 nou bold was of niet (ik werk in Notepad, zonder html WYSIWYG dingen...)

Thanks!
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.181s